Форум » Offshore » Новости оффшора (продолжение) » Ответить

Новости оффшора (продолжение)

Desperado: Предлагаю открыть новую тему. Постить все, что интересно и касается оффшора. Здесь же и обсуждать можно. Информационные ресурсы: Offshore Energy Today Начало темы тут

Ответов - 300, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 All

Canyon: + for ariandr support

ariandr: Всем спасибо! Shell спустила на воду корпус плавучего СПГ-комплекса Prelude Корпус плавучего комплекса Prelude по производству сжиженного природного газа (СПГ) спущен на воду и покинул сухой док на верфях компании Samsung Heavy Industries (SHI) в Кодже, Южная Корея, где в настоящее время идет строительство плавучего СПГ-завода. Об этом говорится в сообщении Shell. Ранее сообщалось, что цена контракта составила 12,6 млрд долларов, ввод в эксплуатацию намечен на 2016 года. Плавучий комплекс Prelude будет добывать газ в отдаленном бассейне в открытом море примерно в 475 км к северо-востоку от Брума, Западная Австралия. Добыча газа рассчитана примерно на 25 лет. Производство СПГ на нем составит около 3,6 млн тонн в год. Эксплуатация плавучего комплекса по производству СПГ позволит Shell добывать природный газ в открытом море, получать сжиженный природный газ и перегружать его непосредственно на суда, которые доставят СПГ покупателям. Реализация проекта сделает возможным добывать газ как на кластерах небольших, удаленных месторождений, так и на более крупных месторождениях, использующих множество производственных объектов, освоение которых с берега не представляется возможным в силу ряда причин. Это позволит ускорить освоение месторождений и снизить затраты, сделает процесс разработки и добычи более гибким, а также будет способствовать внедрению новых стратегических решений, направленных на освоение ресурсов, которые ранее не подлежали разработке по экономическим соображениям или в силу технических и иных рисков. Shell является оператором плавучего комплекса Prelude по производству СПГ в рамках совместного предприятия с японской Inpex (17,5%), корейской Kogas (10%) и OPIC (5%) и в сотрудничестве с долгосрочными стратегическими партнерами Technip и Samsung Heavy Industries (консорциум Technip/Samsung Consortium). Компания опубликовала несколько интересных фактов о Prelude: Проектированием установки занималось более 600 инженеров, От месторождения Prelude, на котором будет работать установка, до ближайшей земли, более 200 км, Палуба установки в длину больше, чем 4 футбольных поля, составленных вместе, Воды, которая помещается в танки установки, хватит, чтобы заполнить 175 олимпийских бассейнов, Для охлаждения природного газа из океана каждый час будет забираться 50 млн литров холодной воды, Высота колонны, которая будет устанавливаться на дно моря, составляет 93 метра, Водоизмещение установки как у 6 самых больших авианосцев, Сжижение газа происходит при температуре минус 162 градуса Цельсия, При сжижении объем газа сокращается в 600 раз, Срок работы установки на месторождении Prelude составит 20-25 лет.

Crazi Кot:

ariandr: Завод "Красное Сормово" и компания Dredging International заключили соглашение о сотрудничестве Cо стороны предприятия соглашение подписал и. о. генерального директора Александр Цепилов, с бельгийской стороны – глава представительства Dredging International NV в Санкт-Петербурге Александр Иванюк. Подписанный документ – первый шаг к совместной работе. Dredging International NV», входящая в группу компаний DEME, располагает всемирно известными компетенциями и обширными референциями в вопросах выполнения дноуглубительных и гидротехнических работ. Бельгийская компания планирует реализацию проектов в Нижегородской области, в связи с чем уже провела ряд встреч и переговоров. Присутствие компании на российском рынке достаточно ощутимо, ею был выполнен ряд серьезных работ: расширение и углубление канала завода "Севмаш", углубление акватории порта Усть-Луга, углубление канала защиты от наводнений в Санкт-Петербурге и многое другое, в том числе и уникальные по технической сложности работы в строительстве олимпийской деревни в Сочи. Подписание данного соглашения означает начало отношений "Красного Сормова" с компанией международного масштаба, получение современных технологических решений, что значительно усилит положение Завода на рынке строительства дноуглубительных и намывочных судов. Специалисты Dredging International NV высоко оценили производственный потенциал завода и рассматривают его в качестве поставщика оборудования для выполнения дноуглубительных, гидротехнических и прочих работ в Российской Федерации. DEME group (Dredging Environmental and Marine Engineering NV) – бельгийский холдинг, занимающийся дноуглубительными и морскими строительными работами. Группа специализируется в строительстве и развитии портов, искусственных островов, устьевых дамб, каналов и внутренних судоходных водных путей, плотин и берегоукреплений, восстановлении пляжей, строительстве и техническом обслуживании морских ветрогенераторов, подъеме затонувших судов. Для сложных проектов, требующих комплексного подхода, DEME предлагает решения «под ключ» или интегрируемые решения. Компания имеет 130-летний опыт дноуглубительных и гидротехнических работ. По оценкам экспертов, компания DEME является общепризнанным мировым лидером в области своей деятельности, реализуя проекты на всех континентах. Ежегодный товарооборот компании превышает 1,8 млрд. евро. DEME активно работает в России, и уже смогла занять прочное положение на рынке дноуглубительных и гидротехнических работ. Суммарный объем инвестиций в российскую экономику превысил 500 млн. евро. Пресс-служба "Красное Сормово"

KV: Semi-submersible Drilling Rig Sinks at DSME

Crazi Кot: Bourbon has sold another 12 vessels to ICBC Financial Leasing for $378m and has announced a sale and leaseback deal with Standard Chartered Bank for six of its newbuilds. The French offshore operator announced its 51-vessel, $2.5bn deal with ICBC in April last year. Together with nine vessels sold in September, the recent sale brings the total number of ships transferred to 21, worth around $522m, with the remainder set to follow in the first half of this year. The company's latest sale and leaseback deal with Standard Chartered was signed in November and covers six newbuilds worth around $150m with a fixed bareboat charter rate of 10.2% for 10 years. Three of the vessels have already been bought by Standard Chartered for just under $65m, with the remaining trio joining them in the second half of 2014. The most recent steps in the company's "transforming for beyond" programme brings the total value of vessel sales to $770m, with $180m in capital gains. Bourbon expects this will leave it cash flow positive for 2013, as well as significantly reducing its debt.

MultiFruit: "Радужные" новости из приветливой Анголы. Не знаю как в других компаниях а в Subsea7 намечается полная попа. Ранее, люди на руках у которых долгосрочная Ангольская виза, получали липовый контракт, типа зарплата 500 американских в месяц и платили налоги 5% с этих денег, но сейчас запахло жареным. Контаракты будут делать настоящие и налог будет 40%. Для всех: Дэй рэйт, перманент и пофиг какая виза... Бриты бежали из северного моря, что бы не платить налог, а тут такое... Налог вводится с 1го Апреля 2014 Есть у кого то такие же новости в других компаниях?

melja: в тему про Анголу продублируй вот и думаю, что я потерял или приобрёл махнув Анголу на Северное

Anton MAO: melja точно не потерял если учеть их черный менталитет и прочие прелести в виде малярии и жары ИМХО

Anton MAO: Rolls-Royce develops high-end offshore vessel for Island Offshore The vessel will be built in Japan by Kawasaki Heavy Industries and is scheduled for delivery in 2017. London - Rolls-Royce has won an order to provide integrated design and ship equipment for a highly innovative offshore vessel for Norwegian ship owner Island Offshore. The new striking UT 777 design has been developed in close cooperation with Island Offshore, to be used in offshore drilling operations during harsh weather conditions. The vessel will be built in Japan by Kawasaki Heavy Industries and is scheduled for delivery in 2017. The contract is worth around £25 million to Rolls-Royce. John Knudsen, Rolls-Royce, President - Offshore said: “This new design is based on many years of operating experience, especially from the vessel Island Wellserver which we designed in 2005. The UT 777 will be unlike anything seen before, and marks the latest chapter in the story of the Rolls-Royce UT Design vessels which have been pioneering oil and gas exploration for the past 40 years.” The new vessel is designed to undertake a variety of subsea tasks, including Top Hole Drilling, Subsea Construction and Inspection, and Maintenance and Repair Work in deep waters. It can also be adapted to undertake light Well Intervention. Håvard Ulstein, CEO of Island Offshore said: “We are excited about building another game changer in the offshore market. Our collaboration with the Rolls-Royce design team in Norway has been vital in this process.” In addition to the design and engineering package, Rolls-Royce will also supply the major systems, comprising the propulsion system with six generator sets and seven electrically run thrusters, control and automation systems, mooring and anchoring deck machinery and electric systems. P.S. - во лайнер будет футуристический ...

Anton MAO: Interesting Ship: New Compact Accommodation Vessel ‘Olympia’ Do not adjust your screen resolution, this interesting new ship is actually a compact accommodation vessel recently delivered to the Brazilian company GranEnergia. The new vessel, named “Olympia”, is based on MAC Offshore’s Compact Semi-Submersible (CSS) concept and developed in part by STX Marine (STXM). In a statement, STXM described the CSS design as “innovative” and “ground breaking”, adding that the successful development and delivery of the Olympia will “change the long term landscape of the Offshore Vessel market”. Built by Fujian Mawei Shipbuilding in the Fujian Province located in southeast China, the twin-hulled Olympia has an overall length of just 84 meters with a total capacity of 500 people. The DP-3 Olympia will remain connected to an offshore facility via a telescopic gangway system. Other features include a 12.8 tonne rated helideck, and a 150MT telescopic boom crane. MAC Offshore has an additional 6 CSS vessels under contract with Fujian Mawei Shipbuilding with deliveries planned over the next 2 years.

Aker-man: Contracts with Helix for Two Well-Intervention Vessels Siem Offshore Inc. (OSE: SIOFF) announced today that it has entered into agreements with Helix Energy Solutions Group, Inc. (“Helix”, NYSE: HLX) to provide two well-intervention vessels. The two vessels shall be owned by Siem Offshore and chartered by Helix for an initial period of 7 years, with options that can extend the charter periods up to 22 years. The terms for the two contracts are confidential between the parties. Siem Offshore shall provide marine management, including crewing, for the two vessels. The two vessels shall be constructed at the Flensburger shipyard in Germany for Siem Offshore, and shall be based on a design developed by Salt Ship Design. The vessels shall have an overall length of 158 meters, a beam of 31 meters, and be built in compliance with the MODU-class (Marine Offshore Drilling Units). Siem Offshore’s aggregate project cost for the two vessels is expected to be approximately USD 420 million. Siem Offshore shall finance the aggregated project cost for the two vessels by a combination of mortgage debt and bond issue. Helix shall provide the topsides and manage the integration of the well-intervention equipment onto the vessels. Helix has entered into agreements with Petrуleo Brasileiro S.A. (“Petrobras”) to provide well-intervention services offshore Brazil for an initial period of 4 years with options to extend. The first vessel is expected to be in service for Petrobras by mid-2016, with the second vessel to follow later the same year. Terje Sorensen, Chief Executive Officer of Siem Offshore, comments “The agreements with Helix represent a targeted entry for Siem Offshore as vessel provider into the segment for Well-Intervention Vessels. Helix and Siem Offshore will capitalise on Siem Offshore’s excellent experience and position in Brazil to support Helix in their operations for Petrobras. Siem Offshore looks forward to serving Helix in its future operations and we are inspired by the confidence shown by Helix to select Siem Offshore as its business partner for this major step within well-intervention services.” xxxxxx About Siem Offshore Siem Offshore Inc., headquartered in Kristiansand, Norway, is an international owner and operator of offshore support vessels and provides services to the offshore oil and gas market and the offshore renewable market.

digger: Надеюсь кому-то будет интересно

Anton MAO: Teekay buys ALP. Orders four newbuilds ALP currently provides these services through a fleet of third-party owned vessels. As part of the transaction, Teekay Offshore and ALP have ordered four state-of-the-art towing and anchor handling vessel newbuildings, which will be capable of ultra-long distance towing, offshore installation and decommissioning of large floating production, storage and offloading (FPSO) units, floating liquefied natural gas (FLNG) units and floating drill rigs. Transaction Summary Teekay Offshore and ALP have entered into an agreement with Niigata Shipbuilding & Repair of Japan for the construction of four state-of-the-art SX-157 Ulstein Design ultra-long distance towing and anchor handling vessel newbuildings, which will be equipped with dynamic positioning capability, for a fully built-up cost of approximately $260 million, which includes the cost of acquiring ALP. The Partnership intends to finance the ALP acquisition and initial newbuilding payments through its existing liquidity and expects to secure long-term debt financing for the vessels prior to their deliveries in 2016. “The strong fundamentals in offshore oil and gas, combined with the large orderbook of floating offshore assets including FPSOs, FLNGs and drill rigs, are expected to result in strong demand for the services of long-haul towing and anchoring handling vessels,” said Peter Evensen, Chief Executive Officer of Teekay Offshore GP LLC. “We believe ALP’s operational capabilities and customer relationships in the growing long-haul ocean towage and offshore unit installation segment is a natural complement to Teekay Offshore’s existing offshore project offering, which will provide the Partnership with another channel for accretive cash flow growth.” “We are excited to bring the next generation of versatile, ultra-powerful offshore vessels to the world-wide long distance towage market,” said Paul Mulder, Chief Executive Officer of ALP. “As part of the Teekay family, ALP will be better positioned for the future growth we anticipate in our core towage and installation business and to develop new tailor-made service offerings that provide value for our customers.” The proposed acquisition, which is expected to close during the first quarter of 2014, has been approved by the Teekay Offshore and ALP boards of directors, and remains subject to customary closing conditions. Teekay Offshore and ALP were advised on this transaction by ABN AMRO Bank N.V. click here

Anton MAO: Hyundai Heavy delivers Bollete Dolphin drillship The drillship will shortly mobilize to West Africa to start drilling operations for Anadarko Petroleum Corporation. Bolette Dolphin, designed for efficient deepwater drilling and completion activity, has been contracted for a four year international campaign.

KV: Это юнит, на котором я активно делаю вид что тружусь последний год. Позавчера рассылкой пришло письмо от риг менеджера что контракт с Анадарко подписан на год в Либерии и Кот-Дивуар, затем год Колумбия, 5 лет Мексиканский залив, 2 года Новая Зеландия. Будем посмотреть.

Anton MAO: KV Читал и про подписание с Анадарко, но постить не стал , думаю такие тонкости тут лишнее...

vlade: KV пишет: 5 лет Мексиканский залив, 2 года Новая Зеландия. Придется линять от туда

KV: vlade пишет: Придется линять от туда Не придется

Desperado: vlade, KV Ведем разговоры за жизнь в другой теме. Здесь новости.



полная версия страницы