Форум » Offshore » Offshore (продолжение) » Ответить

Offshore (продолжение)

AlexS: Тема для любых вопросов и ответов про оффшор. Архив - Начало темы

Ответов - 37, стр: 1 2 All

ariandr: Anton MAO меня интересует машина, вы были там?

kolyasha: Need 3rd Engineer for Drill Ship with good offshore experience. Rotation: 4 weeks on / off, salary USD 220 p/d. Area - Brazil, Angola, Falkland Island,South Africa. - See more at: http://jobatsea.org/job/119728/3rd-engineer-for-drill-ship-at-golden-marvel-of-ukraine/#sthash.ng7jCOpH.dpuf----------шё то я не понял..это таки стар или цена на нафту так влияет?

polo_2001: kolyasha это ты у Серега1985 спроси он точно знает

CAT: kolyasha пишет: Need 3rd Engineer for Drill Ship with good offshore experience. Rotation: 4 weeks on / off, salary USD 220 p/d. Area - Brazil, Angola, Falkland Island,South Africa. - See more at: http://jobatsea.org/job/119728/3rd-engineer-for-drill-ship-at-golden-marvel-of-ukraine/#sthash.ng7jCOpH.dpuf----------шё то я не понял..это таки стар или цена на нафту так влияет? Да это еще много дают. Помню где-то полгода-год назад "морская крыша" и того меньше предлагала, но там они еще требовали strong drill exp. Подождите, сейчас апшорно-экономические эксперты Вам все глубоко обоснуют.

Naval Doc: А что тут обьяснять крюинг понятно какой сами знаете их правила ,а компания которая предлагает вакансию одна из топ дриллинге была, а теперь то ли из за нефти то ли ещё почему такие ставки делает и посмотрите уже сколько зарегилось хотя ниже уже просто некуда в дриллинге и люди не понимают что их призрачные надежды сорвать ние... ские деньги в оффшоре (кроме тех кто уже имеет нормальный опыт) канут ...,что все оффшор уже насыщен раб силой и дальше будет тока хуже!!!По крайней мере пока цена нефть не восстановиться.

Ванидзе: CAT пишет: salary USD 220 p/d я дико извиняюсь-а это,что мало или наоборот много??

RUSS39: Ванидзе пишет: я дико извиняюсь-а это,что мало или наоборот много?? а это очень мало.я бы сказал издевательски мало.но,самое страшное,что и за эти грошики народ ломится ........

CAT: Ванидзе пишет: я дико извиняюсь-а это,что мало или наоборот много?? Вы и впрямь какой-то дикий. Много денег не бывает - бывает много камней в почках и бедных родственников у жены.

sasho: RUSS39 пишет: а это очень мало.я бы сказал издевательски мало.но,самое страшное,что и за эти грошики народ ломится ........ 99% народа это без опыта в оффшоре не говоря уже про ДП и дрилл. Некоторые даже не в должности думаю)

uk.xerson: Интересная статейка попалась мне в интернетике, особенно эта ее часть: ConocoPhillips said July 16 it will cancel a three-year contract with Ensco for a drillship that would have cost about $550,000 a day to work in the Gulf of Mexico. The producer will still have to pay Ensco a penalty that amounts to two years of day rates, or about $400 million, Ensco said. The contractual penalties help offset the revenue loss. But they don’t change the fact that an idle rig is a big overhead. If there’s no sign of new work on the horizon, paying to keep it around might just be too much. Читаем полностью - (Bloomberg) — Imagine parking your $300 million boat for months out in the open sea, with well-paid mechanics hovering around it and the engine running. The Gulf of Mexico and the Caribbean Sea have become a garage for deepwater drillships — at a cost of about $70,000 a day each. It’s either that or send your precious rig to a scrapyard. The dilemma underscores how an offshore industry that geared up for an oil boom is grappling with a bust. Rig owners are putting equipment aside at unprecedented numbers as customers including ConocoPhillips pull back from higher-cost deepwater exploration. That’s helped make Transocean Ltd. and Ensco Plc two of the three worst performers in the Standard & Poor’s 500 Index over the past year. “Most contractors have never seen an environment like this, where demand is falling as quickly as it is,” David Smith, an analyst at Heikkinen Energy Advisors in Houston, said in a phone interview. “It’s been a big headache, and the problem is that we’re not halfway through.” A growing glut of newly built exploration vessels looked worrisome enough before the oil rout. Now it’s beginning to look disastrous. Shipyards continue to roll out new units to meet orders made during the boom, but the rig providers may not need them anymore. As contracts expire, many producers may not renew them, and some are being canceled. Record Slack Transocean is expected to see earnings cut in half this year to $2.28 a share, excluding certain items, according to the average of 35 analyst estimates compiled by Bloomberg. Earnings are projected to tumble to a loss for each of the next two years. Pam Easton, a spokeswoman for Transocean, declined to comment on the rig glut, referring to company presentations where the issue was discussed. The company will continue to park vessels when it’s clear they won’t have immediate work, and it has made “significant progress” in lowering the cost of doing this, Esa Ikaheimonen, the company’s chief financial officer at the time, said on a call with investors in May. The number of idle drillships has more than tripled since the beginning of last year to 31, or about one in every four of such vessels floating around the globe, according to data in a Bloomberg Intelligence report. That’s the most since at least July 2008, the data show. About a third of those unused ships are in the Gulf of Mexico and the Caribbean. Deepwater Platforms The numbers for idle deepwater platforms known as semi- submersibles aren’t reassuring either. Of the 190 around the world, 46 are idle, up from 39 in early 2014. Deliveries of more than 60 new rigs booked through the end of 2018 will only worsen the outlook as crude oil trades at less than half its value in mid-2014, with no signs of a major recovery. About 50 deepwater rig contracts are due to expire this year, according to Bloomberg data. If a rig can’t get immediate work from a new deal, the owner must decide whether to idle the vessel or scrap it. “Many offshore drillers have failed to confront the rig market’s growing imbalance in a meaningful way,” Bloomberg Intelligence analysts William Foiles and Andrew Cosgrove wrote in a July 22 report. “Drillers may have to make tough decisions to survive.” Few new contracts are being signed and even existing rig leases are in question. Canceled Contract ConocoPhillips said July 16 it will cancel a three-year contract with Ensco for a drillship that would have cost about $550,000 a day to work in the Gulf of Mexico. The producer will still have to pay Ensco a penalty that amounts to two years of day rates, or about $400 million, Ensco said. The contractual penalties help offset the revenue loss. But they don’t change the fact that an idle rig is a big overhead. If there’s no sign of new work on the horizon, paying to keep it around might just be too much. As recently as last year, Transocean’s Deepwater Expedition, a ship that was capable of drilling in waters as deep as 8,500 feet (2,600 meters), was being leased for $650,000 a day, one of the highest day rates ever signed. After its contract ended in November, the rig was costing the world’s largest offshore rig owner close to $100,000 a day, Heikkinen’s Smith said. Transocean soon put it up for sale. “You just didn’t have rigs coming off contract and being sent to the scrapyard,” Smith said. “The fact they’re doing that now is an under-appreciated signal of how bad the contractors think things are going to be.”

COPJack: Коллеги, хотел поиниересоваться, кто сталкивался. подписал длинющий контракт на работу 28/28, вопрос по зп. в пункте Administration написано:'The salary payment shall be effected whithin the subsequent month upon receipt of duly signed time sheet from worksite on 26th of the month' и такое еще 'The payment shall be provided on 26th day of the subsequent month of work if the approved time sheet by client representative shall be sent to COMPANY office within 5th day of the subsequent month' Что имеется ввиду под следующим месяцем, месяц ротации 28/28 или же календарный, и так когда же я все таки буду зп получать?) кто сталкивался, помогите разобраться)

S17: Схема довольно распространенная.Будешь получать денежки в конце каждого календарного месяца.

LiOn: Тут румор у нас обсмактывали что могут 5 он/5 офф сделать из за кризиса.Так свежий ответ что не сафети)) народ 5 недель держать.А вообще теперь и в Анголе даже местных спецов проталкивают как и в Нигерии.Таргет типо 95 загорелых парней на юните и 5 экспатов. Градус опыта виден по первым спецам что уже есть.

vad906: Подскажите пожалуйста, кто работал на данном типе судна Research Survey Vessel, как работается на таких судах в частности для электромеханика, чем суда занимаются, одним словом интересует абсолютно все, т.к. познаний никаких. Заранее огромное спасибо!

LiOn: еще вот расскажу .Два дриллшипа от Сонангола с Кореи скоро в Анголе будут.Вроде как работа к югу где раньше у них Кобальт был.Людей нанимать будет другая дрилл конторка а Сонангол как шип оунер.

04eHb cTpaHH0: LiOn пишет: еще вот расскажу .Два дриллшипа от Сонангола с Кореи скоро в Анголе будут.Вроде как работа к югу где раньше у них Кобальт был.Людей нанимать будет другая дрилл конторка а Сонангол как шип оунер. Их под оперейшионал менеджмент должен был оушн риг взять. Я должен был на них ехать, но всё накрылось медным тазом.

uk.xerson: Вот видосик для общего развития так сказать...Можно сразу с 6 минуты смотреть..



полная версия страницы