Форум » Port of call » The Mission to Seafarers - Flying Angel Center » Ответить

The Mission to Seafarers - Flying Angel Center

Chaplain: Приветствую моряков! «Миссия - морякам» работает в помещении портового клуба на Ланжероновской 2 ( на середне лестницы от здания бывшего ЧМП к Таможенной площади). № ICQ 271766787. Пока начали работать в «тестовом режиме» - без времени - по будним дням. Предварительно лучше позвонить по тел. 729-3810. Вход - для моряков и их близких! Молодым морякам ознакомиться с этой организацией можно на сайте www.missiontoseafarers.org Там же, для случаев разного рода осложнений, возможных в рейсе, на сайте в разделе: Порты, находятся адреса и телефоны Клубов и Центров Миссии в примерно 300 портах мира. С пожеланием удачи, Капеллан.

Ответов - 54, стр: 1 2 3 All

Chaplain: Видимо кто-то ошибся - в Миссии чтят память о ушедших моряках, и, в их числе, конечно, о погибших в катастрофе п/х «Адмирал Нахимов». Последние 8 лет, всегда 31-го августа, в день гибели людей и парохода, у нас молятся о них, так же как и обо всех пропавших без вести в тот скорбный день. Сегодня священнослужители нескольких христианских конфессий, в 19.00, совместно отслужат панихиду, как уже это вошло в обычай. Моряки и их родные знают об этом и несколько человек, как правило, к нам приходят. Но существуют две организации, общественные или благотворительные - точно не знаю, которые 31-го организовывают другие траурные мероприятия, иногда с участием городских властей. Возможно, Крестный Ход будет элементом одного из таких мероприятий. К сожалению, подробней ответить не могу.

Новичек: Olegus пишет: цитатаа карточками телефонными торговать будете С карточками ладно - а вот на сайте автокефалов пишут у вас интернет бесплатный. Это что, правда?

Про Интернет: Новичек пишет: цитатапишут у вас интернет бесплатный. Это что, правда? Мне уже приходилось писать, что мы пока работаем в тестовом режиме, который продлится еще около двух месяцев. И, Слава Богу, у нас порядочный провайдер. Поэтому, мы имеем возможность, предоставить примерно по 15 свободных минут тем действующим морякам, кому необходимо посмотреть почту или написать письмо. Ограничения: – Миссия работает только для моряков, допуск посторонних существенно ограничен. Поэтому нужно с собой иметь любой документ, подтверждающий принадлежность к плавсоставу; - Мы просим не слишком превышать предоставляемые четверть часа (в Интернете), т.к. иначе превышается трафик, а это дополнительные расходы, которые нам, как организации бездоходной, восполнить нечем; Что будет после помянутых двух месяцев проверки, сказать не могу. Лично мне хотелось бы сохранить такой порядок, который имеется сейчас. Или даже улучшить его … Относительно времени работы – утренние часы пока не установились, далее с 13-14 и до 20.00 в будни. В субботу-воскресенье – пока график «вольный». Служба Божья – в воскресенье в 09.00 и, почти каждую субботу в 09.00 и 17.00. Телефон 729-3810, автоответчик 777-1781 Капеллан

Егор: Вот все у вас в Миссии вроде неплохо, уютно и есть польза, но вы же сами ломаете! Всю неделю не могу к вам попасть - закрыто и без всяких объяснений. Нельзя так, если хотите, что бы к вам всегда серьезно относились! А за помощь большое спасибо!!!

Chaplain: Прошу прошения у всех, кто последний месяц не мог к нам попасть. К большому сожалению, примерно до 20 ноября, Миссия будет закрыта - увы, но от проблем никто не застрахован. Тем, кто в курсе дела - спасибо за заботу и добрые пожелания, поправляемся потихоньку Капеллан

Chaplain: Приветствую всех друзей The Mission to Seafarers! Мы начинаем работу снова и просим нас извинить за полуторамесячный вынужденный перерыв. К сожалению, мы пока не имеем возможности точно указать время и режим нашей работы, поэтому прошу предварительно звонить по телефонам, которые я указывал в начале этой темы. Для проходящих мимо Миссии и испытывающих трудности с переводом нашего названия на вывеске - слово «Seafarers» означает «Мореплаватели». Капеллан.

Chaplain: Приближается новый праздник, День Мореплавателя, который впервые во всемирном масштабе, моряки будут отмечать 25 июня с.г! Day of the Seafarer Наверное, правильно, что многие, по мере сил и возможностей, стараются напомнить об этой новой, принятой IMO, дате. Причем, очень по-разному... Flying Angel в Дюбаи или Спасибо, Мореплаватели! - Филиппины

barsik: Кстати Fly Angel сейчас работает на рейде Fujairah. Довольно удобная штука. Вызываешь на 16-м, они назначают время когда будут. 4 месяца пользовался их услугами. Купить можно все, от трусов до костюма. Спиртного и пива нет. Организовано штатовцами, а этот дядька что на видео, довольно приятный мужик.

Chaplain: barsik пишет: Организовано штатовцами ??? Ну, что Вы! И штатовцы часто организовывают полезные вещи, но в данном случае, они совершенно не причастны - я знаю, как трудно собирались средства на катер, как он строился... The Revd Stephen Miller - действительно молодец и, во многом, благодаря его энтузиазму, удалось организовать помощь даже от местных, арабских, жертвователей. Конечно и британские круги, не остались в стороне - от Морского фонда ITF до членов королевской фамилии... Думаю, даже, что где-нибудь в любом другом месте, такое обслуживание не удалось бы организовать - про наши края, и говорить нечего. Тут саму возможность удобного для моряков обслуживания, да еще и со скидками, четко определяют, как вредоносный бред :( А Миллер планировал перебраться куда-то, в р-н Гонконга-Сингапура, но, видимо, пока задержался с исполнением этого плана. А то, и там, что-нибудь полезное могло бы организоваться :)

barsik: Chaplain пишет: А Миллер планировал перебраться куда-то, в р-н Гонконга-Сингапура, но, видимо, пока задержался с исполнением этого плана. А то, и там, что-нибудь полезное могло бы организоваться :) Да, он молодец, у него и на OPL Fujairah работы много. Бывало на звтра а то и послезавтра очередь была. Респект ему и уважуха!

Chaplain: MtS supports first ever ‘Day of the Seafarer’ 17-06-2011 The Mission to Seafarers is supporting the International Maritime Organisation’s ‘Day of the Seafarer’ on Saturday 25th June. The first event of its kind, this internationally recognised day is designed to celebrate the 1.5 million seafarers across the globe whose unique contribution to the global economy so often goes unacknowledged. The Mission to Seafarers has supplied the IMO with some short films to help raise awareness about the crucial and demanding job seafarers do to support global trade, ensuring that more than 90% of the world’s commodities are transported safely, efficiently and with minimal impact on the environment. Secretary General of the Mission to Seafarers, Revd Tom Heffer, said, “The Day of the Seafarer provides an important and timely opportunity for people across the world to show their appreciation for the vital work seafarers do. We welcome this event and hope it will lead to greater awareness of the essential role this often overlooked group play in all our lives.” Supported by the Member States of the UN-sponsored International Maritime Organization, the Day of the Seafarer is set to become an annual global event. In its first year the IMO is encouraging people to take action online, showing their gratitude to seafarers via messages on Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, blogs and other media. So please get involved and say “Thank you” to seafarers on 25th June 2011! You can find out more on the IMO website, or join the social media campaign on Facebook at www.facebook.com/seafarerday.

Chaplain: Belfast MtS salutes The Princess Royal

Chaplain: простой рассказ о волонтерской работе

Chaplain: Center for Seafarers' Rights Intern Ryan Tennant

Chaplain: barsik Действительно, я был прав - Stephen сейчас в Гонконге, если будете там, передавайте ему от меня привет :) Как-то я пропустил момент, когда он туда перебрался и, наверняка, в Гонконге ему будет где развернуться! Я там не был 19 лет, тогда город еще не перешел к Китаю, а сейчас - смотрю, что перемены колоссальные. Только наша Миссия, там содержит 2 клуба, а еще и Апостолатус Марис, Датская Миссия, светские клубы... И всем хватает работы)

Chaplain: ABOUT SEA SUNDAY Loneliness, danger and separation from loved ones are just some of the problems seafarers face. Around the world, night and day, The Mission to Seafarers provides help and support to those in need. As a Christian agency, we operate in more than 230 ports caring for the practical and spiritual welfare of seafarers of all nationalities and faiths. Sea Sunday is a day set aside in the Church’s calendar to remember seafarers and to pray for them, their families and those that serve them. It began in 1975 when the three Christian maritime missionary societies – The Mission to Seafarers (Anglican), the Apostleship of the Sea (Roman Catholic) and the Sailors’ Society (Free Church) decided there should be a day in which the contributions of seafarers to the country were recognised. Sea Sunday has gone on to become an international day with services, parades and ship blessings. Sea Sunday will be celebrated around the world on July 10, 2011 http://www.seasunday.org/home

Chaplain: Миссия - Мореплавателям в Мельбурне A shore thing 29 Jul, 2011 10:45 AM Dusk has fallen over Melbourne as a handful of seafarers from the cargo ship Tasman Provider land at the Mission to Seafarers headquarters. The ship’s captain, Chen Guoqing, has been aboard the vessel all day, dealing with paperwork. Second engineer Marks Syemyernya has spent the day dockside carrying out ship maintenance. Chief steward Jose Malabanan was lucky enough to escape the port, instead window-shopping his way around town. At day’s end, they congregate at the Mission’s historic Docklands address, which has been supporting sailors for more than 100 years. Of the 60,000 seamen who arrive in Melbourne’s port each year, about half call into the Mission to Seafarers. The not-for-profit organisation provides free transportation to and from the port, a safe place to rest and communication with families they often haven’t seen for months. “The crew rely on this; even the captain,” says Guoqing, who spends up to five months away from his wife and teenage son in China while at sea. Syemyernya agrees, noting that the Mission to Seafarers provides the habitually isolated crew with a connection to other nationalities, but more importantly, a reconnection with family. “Now it’s much better. There’s no need to buy telephone cards, I use Skype always,” says the Ukrainian father of three. “It’s really nice, I have a couple of beers and play billiards.” Karaoke is also popular, enjoyed under the watchful eye of Reggie, the Australian terrier who accompanies Mission CEO Andrea Fleming to work each day. Fleming is one of three full-time staff employed by the Mission, along with two casuals and 14 volunteers. There are also trained ship visitors, who board boats and chew the fat with crew confined to the vessel (the threat of terrorism has reduced assigned shore leave). Ships’ crews generally comprise 23 men, most commonly from China, India, Ukraine and the Philippines. “There’s not a lot of communication for those guys,” Fleming says. “They speak minimal English, but when they come here they just want to have a chat to someone different, see a different face. They love to show you photos of their families.” She describes seafarers as humble, hard-working people. “They’re all on minimal wages … supporting big families, sometimes a village … but they’re just happy to have a job.” While the initial lure of working at sea is usually an opportunity to travel the world, seafarers often continue as a means of supporting their families, or in Guoqing’s case, for further career opportunities. “At the beginning, I just needed a job. Then when you are a cadet, you want to be second mate, then chief mate, then captain,” he says. “Sometimes I really enjoy it at sea. I always love to see the first sunlight.” Supported by the Anglican Church, Mission to Seafarers (previously known as Mission to Seamen) was founded in the mid-1800s by British clergyman John Ashley, who was concerned about the harsh conditions suffered by seamen. There are now 230 Mission sites around the world, from Bahrain and Brazil to the United States of America and Yemen. Melbourne’s Mission was founded in 1857 and the Docklands address established in the early 1900s. Back then, the Mission provided beds for higher ranked officers, posted letters to loved ones and hosted dances organised by the Ladies Harbour Lights Guild, another seafarers welfare group. Today, the average spell on dry land is just 24 hours and the entire crew sleeps aboard the vessel. The stage where bands once played now resembles an internet cafe, as contacting home is the seafarers’ first priority. The clubroom provides creature comforts such as tea, coffee, books and a television, and an adjacent gift shop sells everything from work boots to boomerangs. On the odd occasion when a ship is moored longer than one day, Mission staff become tour guides. “We’ll take them to Luna Park, the Aquarium, or the MCG,” Fleming says. “They’re tourists while they are here.” However, the Mission doesn’t only entertain these transitory visitors. Counselling is a vital part of their service as fatigue and depression are common among crews. In the past six months two seafarers have sought asylum after jumping ship. (The Mission refers them to the Red Cross for assistance.) Last year, a Pakistani seafarer jumped ship in Brisbane and hitchhiked to Melbourne, arriving at the Mission. “He spoke minimal English, but enough to convey that he was a victim of the Taliban, had undergone torture and torment, his family was in danger in the Swat Valley and he was looking for asylum in Australia,” Fleming recounts. “I looked deep into this man’s eyes and could see his fear and sense his desperation.” In the four years she has worked at the mission, she has shared times of great anxiety with the seafarers. When the Sichuan earthquake hit in 2008, Mission staff shared the Chinese crew’s grief. “We were reminded that seafarers are husbands, fathers and brothers, often left in uncertain and vulnerable circumstances while they are working for many long months at sea,’’ Fleming says. “On this day, a seafarer said to me, ‘I cannot cry though my heart is so heavy’. I said, ‘May I cry for you?’ which I did. He was then able to cry.” She has also celebrated joyous times, such as when one seafarer saw his newborn child (via Skype) for the first time, and last April when a visiting captain and his wife renewed their wedding vows in the Mission’s chapel. Tonight, in the Mission’s lobby, the crew are keen to finish posing for photographs so they can head to Chinatown, or possibly Crown. At dawn they’re scheduled to leave for Port Kembla, where they’ll no doubt visit the local Mission to Seafarers centre (there are 28 Australia-wide) for a similar dose of support, relaxation and hospitality. “There are 1.4 million seafarers responsible for 95 per cent of world trade, so they’re a unique and transient global workforce,” Fleming says. “And I think they’re extremely special people.” Peek into the city’s architectural treasures The Mission to Seafarers is one of 75 buildings opening its doors for this weekend’s Melbourne Open House, a free event offering Melburnians a glimpse inside some of our architectural treasures. Designed by English architect Walter Butler and built using funds raised by the Ladies Harbour Lights Guild and a government grant, the Mission building was completed in 1919. Inspired by the then-popular arts and crafts design philosophy, the building also has elements of Spanish Mission-style architecture – possibly the oldest example in Victoria – in its chapel and courtyard. Adjoining the clubrooms is the Norla Dome, a purpose-built gymnasium for seafarers. Now, only the ceiling hooks that supported punching bags and climbing ropes remain and the space is used for functions and art exhibitions. The building is at 717 Flinders Street, Docklands. For more information, visit melbourneopenhouse.org http://www.thecityweekly.com.au/news/local/news/general/a-shore-thing/2242287.aspx?storypage=0

Chaplain: A Home Away From Home For Sailors By Raisa Wickrematunge Tables and chairs are set outside, A place for quiet, spiritual time, A corner for table tennis, A comfortable lounging area and Billiards room Before Colombo became the urban hub it is today, it was a thriving port and a trade office, as Carl Muller pointed out, in his novel based on the city. Sri Lanka was strategically located along the East-West sea trade routes, and was known to Roman, Arab and Chinese traders as far back as 2000 years ago who came to Colombo for spices, gems, and other treasures. Today, Colombo’s port still thrives; passing the port you can see ships berthed and machinery hard at work unloading cargo. But what about the sailors on those ships, who have landed in a foreign land? The Mission to Seafarers aims to give these sailors some comfort while they are away from home. Set up in 1941, it runs the Flying Angel centre, which is down a lane next to the Grand Oriental Hotel. Though the centre has existed for some time, its premises are newly renovated. Here, sailors can obtain shore passes, if they weren’t available onboard their ships. More importantly, the centre provides small creature comforts – from a TV lounge stocked with videos, a library, and even karaoke, to internet access. There is a bar, cyber café and jewelry shop. It is even possible to meet a chaplain for counseling. In short, it’s a place to relax, to write home to friends and family, to meet other sailors. The most pleasant addition is a roof deck, with the port just discernible through the trees. Tables and chairs are invitingly set out. It is more than possible to imagine a weary traveler relaxing here. An interesting structure connected with the Mission is the church next door. St. Peter’s Church was once a Dutch governor’s residence, though it became a garrison church during the British colonization, and was finally officially recognised as a church in May 1821. Studded in its ancient walls, are plaques memorializing British officers who died in Sri Lanka. A British flag, sheathed in polythene, has been hanging there ever since the church was consecrated for service, the caretaker will tell you. It is a church which is full of character, though it isn’t overtly ornate. Many years ago, there was also an attached cemetery where many British soldiers lay, but it has long since disappeared. So sailors looking for a place to find their bearings can look no further than the Flying Angel Centre. And for others looking for a little history, St. Peter’s Church is definitely worth a visit. http://www.thesundayleader.lk/2011/10/02/a-home-away-from-home-for-sailors/

Chaplain: И наши морячки, когда-то не стеснялись показать, что умеют с удовольствием порадовать моряков к Рождеству...

Chaplain: «Морський апостолят»: християнська місія до виконання



полная версия страницы