Форум » Мостик » Приходные и отходные документы. » Ответить

Приходные и отходные документы.

Besick: Ребята подскажите,какие надо готовить документы на отход (3rd Mate )

Ответов - 85, стр: 1 2 3 4 5 All

commandor 71: Лютомысл Попробую залить на UPLOAD, осталось небольшую инструкцию написать.

chelovek: chris пишет: вообще их капитан должен делать но на моии 4 контракта 2м я их делал странно!!!!! А еще Капитан должен корректировать карты и делать мэйтаненс сафети ... а, этим занимаются помощники ... странно

chelovek: Sundrive пишет: Так же, для инфо, какие нужны бумажки на приход, найдёшь в “ GUIDE PORT ENTRY” Вот как это выглядит , для Амстердама : DOCUMENTS: 1 Bills of Lading 1 Cargo Certificate 3 Crew Lists 2 Crew Effects Declaration Dangerous Cargo List 1 Manifest Maritime Declaration of Health (Forms obtainable from pilot) 3 Passenger Lists 1 Safety Equipment Certificate 1 Safety Radio Certificate Ship’s Register 1 Stores List. Also see ‘‘Rotterdam’’.

commandor 71: деловой компас пишет: найдёшь в “ GUIDE PORT ENTRY” не на каждом судне есть такая книжка, если же идти легким и правильным путем, то Lenox пишет: агент должен предупредить капитана

Гринго: commandor 71 пишет: не на каждом судне есть такая книжка, Если честно, не встречал еще судно, на котором не было бы Guide Port Entry. Кстати, а кто в курсе, есть какой-то List of ships Library, обязательный для всех судов, по ISM, или у каждой компании он свой? В инете чего-то не нарыл ничего, а в ISM Code не указано. И на imo.org не нашел такого...

NLLAmerica: Гринго пишет: Если честно, не встречал еще судно, на котором не было бы Guide Port Entry. Очень много судов без этой книги. Гринго пишет: Кстати, а кто в курсе, есть какой-то List of ships Library, обязательный для всех судов SOLAS и регистровые требования.

commandor 71: Гринго пишет: Если честно, не встречал еще судно, на котором не было бы Guide Port Entr К сожалению, встречал такие суда раньше.

commandor 71: Гринго пишет: Кстати, а кто в курсе, есть какой-то List of ships Library, обязательный для всех судов Циркуляр ИМО: MSC-MEPC.2/Circ.2 dated 1 June 2006 [url=http://www.imo.org/includes/blastDataOnly.asp/data_id=14779/2.pdf]Сакачать здесь[/url] GENERAL MATTERS IMO requirements on carriage of publications on board ships 1 The Maritime Safety Committee, at its eighty-first session (10 to 19 May 2006), and the Marine Environment Protection Committee, at its fifty-third session (18 to 22 July 2005), in order to give guidance on the carriage of publications on board ships, approved the IMO requirements on carriage of publications on board ships as set out in the annex. 2 The Marine Environment Protection Committee and the Maritime Safety Committee will review and update, where necessary, the list of publications contained in the appendix to the annex. 3 Member Governments are invited to bring this circular to the attention of port State Control officers, Companies and audit teams according to the ISM Code, organizations performing the ISM Code certification, ship operators and all other parties concerned. *** ANNEX IMO REQUIREMENTS ON CARRIAGE OF PUBLICATIONS ON BOARD SHIPS 1 The main purpose of this circular is to provide guidance in a concise form to Administrations, shipowners/operators, port State control officers (PSCOs), companies and audit teams according to the ISM Code and organizations performing the ISM Code certification of IMO requirements on carriage of publications. The publications explicitly required by IMO instruments to be carried on board ships are listed in the appendix. 2 IMO instruments such as the SOLAS, MARPOL, LL, COLREG and STCW Conventions deal with many operational aspects, inter alia, navigational responsibilities, safety-related training/drills on board, safe cargo handling, oil spill prevention, collision avoidance activities and watchkeeping standards. Therefore, these publications, although not expressly required by IMO instruments, may need to be carried on board in order to improve the crew’s knowledge and to enhance the implementation of IMO instruments. No deficiency or non-conformity should be filed by port State control authorities and/or ISM auditors against ships not carrying such publications on board unless otherwise required by the ship’s Safety Management System (SMS) manual. 3 In circumstances where copies of national regulations incorporating the provisions of the required instruments are provided on board, relevant publications need not be carried. Similarly, nothing in the IMO requirements preclude ships from carrying publications required by IMO instruments and published by Administrations. 4 The publications may be carried in the form of electronic media such as CD-ROM in lieu of hard copies. Acceptable publications in electronic form should be those issued by IMO or an Administration or a body authorized by an Administration to ensure correctness of their contents and to safeguard against illegal copying. A medium could either contain a publication or as many publications as possible. In any case, the media should be treated in accordance with the document control procedures in the ship’s SMS including procedures for timely update. 5 Notwithstanding paragraph 4 above, the publications for emergency use, such as the International Code of Signals and the IAMSAR Manual should always be available in the form of hard copies, bearing in mind that such publications need to be readily available for use in case of emergency without being restricted to a specific place and by the availability of a computer. APPENDIX Publications required to be carried on board ships* Name of publication Required by Applicable ship Remarks IBC Code IBC, paragraph 16.2.1 Chemical Tankers Built after 1 July 1986 BCH Code BCH, paragraph 5.2.1 Chemical Tankers Built before 1 July 1986 IGC Code IGC, paragraph 18.1.3 Gas Carrier Built after 1 July 1986 International Code of Signals** SOLAS V/21.1 All ships IAMSAR Manual Volume III** SOLAS V/21.2 All ships Nautical Charts & Publications SOLAS V/19.2.1 & V/27 All ships Publications required by ISM Code ISM Code, paragraphs 1.2.3 and 11.3 All ships Required publications are those specifically mentioned to be carried by the ship’s SMS manual. Note: * All publications on board ships, regardless of format, should be the latest editions or duly corrected up to date. In case where copies of national regulations incorporating the provisions of the required instruments are provided on board, publications of such instruments need not be carried on board. ** These publications for emergency use should always be available on board ships in the form of hard copy. NLLAmerica пишет: SOLAS и регистровые требования в SOLAS нет перечня, так же как и у Регистра. Есть еще требования флага.

Лютомысл: commandor 71 а программа влезет на обычный файлобменник одним архивом? она ж объемная. наверное только letitbit.ru или narod.yandex.ru ..

commandor 71: Лютомысл Я разбил архив на 6 файлов, пытаюсь залить на обменник. У меня здесь - это не легко. Как залью, если получится, дам знать. Вынесу ссылки на тему ССЫЛКИ.

Sashok_os: Besick пишет: какие надо готовить документы на отход Перед отъездом лучше перестраховаться и скачать на комп Fairplay Ports and Terminals Guide, там есть вся необходимая инфа. Но не забываем, что в Суэцэ свои формы и также в USA & Australia (обычно высылает агент).

commandor 71: Залил наконец-то DNV Navigator на UPLOAD. Даю ссылку на топиках "Ссылки".

novichok: подскажите пожалуйста где можно найти требования панамского флага?

commandor 71: novichok, Panama Maritime Authority

cooljohnys: Исчепывающий ответ. Держи +1

pom-pom: Besick ,агент указывает в письме.

Просто Моряк: pom-pom, Человек спрашивал об этом в марте 2009 года...

Besick: Вот вот..уже мне это не надо...уже мой хлеб это карты)))

Katano: Besick пишет: Вот вот..уже мне это не надо...уже мой хлеб это карты))) ))))теперь мне это надо... дали старт 2-м пом. и походу приход отход на мне будет

ahts: обычно список нужных бумаг ,доков приходит от агента,а на судне должны быть образци от предидущих помощников.



полная версия страницы