Форум » Мостик » Fire Fighting » Ответить

Fire Fighting

aleXei4: Доброе время суток ! Мне предстоит ежегодная проверка огнетушителей тк здаются они раз в 2 года на берег , a раз в год своими силами ! В чем заключаетсяс проверка в в SHIP BOARD MANUALE глухо по этому поводу ! И второй вопрос как перезарядить огнетушитель порошковый такого опыта нету(( Тоесть как его правильно разобрать и т .д Если можно то ссылку или пошагово ! Спасибо! IMO - FSS Code - 2007 (En) - pdf - 34.3 Mb [more] Ещё [/more]

Ответов - 126, стр: 1 2 3 4 5 6 7 All

commandor 71: aleXei4 Servicing of Fire Extinguishers by the Crew of a Vessel. A vessel crew may service powder, foam, or water type portable fire extinguishers subject to the following: .1 The equipment required to test, examine, and service the extinguishers is obtained and maintained in a calibrated and serviceable condition. .2 The crew is properly trained in the testing and examination, and servicing of fire extinguishers and the extinguisher manufacturer's servicing instructions are followed. .3 The testing and inspection is carried out to the satisfaction of the attending classification society surveyor, and if required by the surveyor, in the presence of the surveyor.

commandor 71: aleXei4 .1 Annual Maintenance: a. All fire extinguishers must be checked for proper location, charging pressure, and condition; according to the ship's fire plan. b. Extinguishers should be subject to periodical inspections in accordance with the manufacturer’s instructions and serviced at intervals not exceeding one year. During these examinations plastic collars etc. which may conceal the condition of steel underneath should be removed. c. Service and inspection should only be undertaken by, or under the supervision of, a person with demonstrable competence or an accredited service company, based on the inspection guide in table 9.1.3 of the Resolution A 951(23). The competent person may be either a member of the ship’s crew who is trained and assigned to carry out this work or and accredited service company. d. all the extinguisher should be provided with a sign indicating it has been examined and a visual indication of discharge. e. Records of inspections should be maintained. The records should show the date of inspection, the type of maintenance carried out and whether or not a pressure test was performed. f. instructions for recharging extinguishers should be supplied by the manufacturer and be available for use on board. g. Charges of portable fire extinguishers should be renewed if, on checking, there is any indication of deterioration in the contents, but in any case after five years. h. Carbon dioxide extinguishers and gas expellant cartridges should be recharge or renewed if gas loss by weight exceeds 10 % of original charge. i. Dry powder extinguishers may suffer from compaction when subject to vibrationvibration. At least one should be discharged annually and the retention of contents checked. When the retention is found to be in excess of 15% of the initial charge further extinguishers should be discharged to determine the compaction is occurring. j. Any extinguisher or bottle which has excessive corrosion shall be replaced.

commandor 71: aleXei4 click here

commandor 71: aleXei4 Здесь подробней: click here

A.K.: aleXei4 Судя по всему, сказать спасибо commandor 71 за столь развёрнутые ответы - наверное стало просто неприличным О времена, о нравы... (с)

Alexandr193: В SOLAS написано что Halon 1211, 1301, and 2402 and perfluorocarbons запрещены дня использования в стационарных системах пожаротушения ! Почему?

ViTaLgIn: To Alexandr193 The primary problem with halon is that it depletes ozone. Every time a halon system is activated, halon is released into the environment, where it works its way into the atmosphere. Halon is also not very healthy for people to be around. While it will not suffocate people like some gaseous fire suppression systems, it can cause health problems, especially if people are exposed to it for prolonged periods. This is why alarms sound when halon systems activate, to alert people to the fact that they need to leave the area to avoid health risks. Companies which specialize in maintenance of halon systems are still in business in several regions. They can recharge systems after a gas discharge and perform other maintenance tasks to keep existing systems working smoothly. Many such companies can also decommission a halon system and install an acceptable alternative. Since fire suppression systems are always evolving, it's worth consulting a fire suppression specialist every few years to see if a halon system is still necessary. Думаю, с переводом проблем не возникнет. С Ув.

Alexandr193: Спасибо!

Pleasure: commandor 71 Спасибо большое за информацию, очень толково все написано !

Alexandr193: Если сорвал пломбу на огнетушители ! че нужно делать?

04eHb cTpaHH0: Alexandr193 запасную поставь или оставь до проверки шор сервиса, они поставят новую

безника: В Гугеле ссылку нашел. перезарядка огнетушителей YouTube

безника: В Гугеле ссылку нашел. перезарядка огнетушителей YouTube

безника: В Гугеле ссылку нашел. перезарядка огнетушителей YouTube

безника: *PRIVAT*

Grandfunk: Где найти информацию по типам насадок ("ноззлов")?

Grandfunk: И вот такой вопрос. До меня был на судне безответственный третий помощник. В итоге мне надо заново сделать Muster List. Чем я должен руководствоваться?

Alexmaritime: Grandfunk вы должны руководствоваться старпомом - это его прерогатива распределять обязанности по тревогам.

A.K.: Alexmaritime пишет: вы должны руководствоваться старпомом - это не ваша обязанность распределять обязанности по тревогам. старпом тоже не распределяет обязанности по тревогам, есть Safety Management Manual для этого и для утвержденного Muster List там тоже должно быть место.

A.K.: Grandfunk пишет: Где найти информацию по типам насадок ("ноззлов")? про какие ноззлы речь? и какую информацию вы хотите получить?



полная версия страницы