Форум » Мостик » Fire Fighting » Ответить

Fire Fighting

aleXei4: Доброе время суток ! Мне предстоит ежегодная проверка огнетушителей тк здаются они раз в 2 года на берег , a раз в год своими силами ! В чем заключаетсяс проверка в в SHIP BOARD MANUALE глухо по этому поводу ! И второй вопрос как перезарядить огнетушитель порошковый такого опыта нету(( Тоесть как его правильно разобрать и т .д Если можно то ссылку или пошагово ! Спасибо! IMO - FSS Code - 2007 (En) - pdf - 34.3 Mb [more] Ещё [/more]

Ответов - 126, стр: 1 2 3 4 5 6 7 All

3eng: коллеги кто знает какие нормативы по времени для того чтобы одеть пожарный костюм на тревогу и где можно найти такие данные?

papasha: 3eng Effectiveness Evaluation on Fire Drills for Emergency and PSC Inspections on Board Table 1 Item 8   Wearing time of firemanʹs outfit  - Less 3 min=5, Less 5 min=3, Over 5 min=0 NFPA 1001 Standard: click here 5.1.1.2 & 5.3.1

SNTU123: Совсем запутался в этом вопросе, а точнее не могу понять фразу 100% spare на первые 10 юнитов и 50% на остальные. Что принимать за первые 10 юнитов?? Это первые 10 юнитов каждого типа огнетушителя на борту или любых 10 юнитов? Вот к примеру количество огнетушителей на судне. Пожалуйста помогите разобраться с нужным количеством спаре партс. 11 dry powder 5 kg. 35 foam 9 ltr 2 dry powder 23 kg 2 foam 45 ltr 1 CO2 23 kg 1 CO2 6,8 kg

Marine: Парни подскажите - сколько пенного концентрата должно быть в машине для foam applicators? На судне две машины - в каждой было по бочке 20 литров и по запасной бочке 20 литров в прошлом контракте. На систер шипе нет запасных в этом контракте - и грядет инспекция. Выручайте - где нарыть инфу - должны ли быть spare 20 литров или ткните носом,спасибо.

serjik odessa: посмотри в своём судовом Safety Equipment Certificate

Marine: Спасибо, а в правилах это где-то прописано?

Alexmaritime: Marine Вам ответили - для Вашего судна смотрите судовой Safety Equipment Cert. Чтобы повысить знания - SOLAS, Ch. II, а так же FFE Code.

Marine: Все нашел в fss, в разделе огнетушителей 3.2. Если кому интересно,то должны быть spare 20 ltrs на каждый foam applicator. Знания благополучно повышены!

vorya4ok: какой срок годности имеет пена для аппликаторов. стоит только дата изготовления 05.11.09 и бирка о прохождении годового регистра 09.2014

Alexmaritime: От 5 и до 25 лет, согласно инструкции/сертификата производителя.

lise: Последний раз обновлял после трех лет (exp.date была в сертификате) И новую получал тоже с сертификатом на 3 года, но как было сказано выше всегда смотреть в сертификате или инструкции!

becks: Подскажите какие требования к огнетушителям в спас. шлюпках и грузовых кранах? нашел только здесь немного http://www.gl-group.com/infoServices/rules/pdfs/gl_i-3-4_e.pdf Lifeboats with permanently installed internal combustion engines are to be equipped with portable fire extinguishers for class A and B fires according to Table 6.1 The number of fire extinguishers required is to be selected from the minimum total weight of extinguish- ing agent according to Table 6.2 3. Surveys Fire extinguishers are subject to inspection by a com- petent person every year. For further requirements see GL Rules Part 0 - Classification and Surveys, Section 3, C.1.1.4.

A.K.: becks Ну почему не задать этот вопрос в теме Fire Fighting, обязательно из этой темы "Подскажите зелени! (Вопросы штурманов)" делать винегрет? Перенес вопрос,666

Key4mate: Подскажите пожалуйста, сколько литров пены должно быть на готове к встрече вертолета. Открыл солас , а там так накрутили, что так и не удалось рассчитать . Кто нибудь сталкивался с этим вопросом? У меня в fire station всего 3 канистры по 25 л. Й

Alexmaritime: Key4mate пишет: Подскажите пожалуйста, сколько литров пены должно быть на готове к встрече вертолета. Открыл солас , а там так накрутили, что так и не удалось рассчитать . Кто нибудь сталкивался с этим вопросом? У меня в fire station всего 3 канистры по 25 л. Й as equiped your vessel as per your FF Plan и кстати, вот Вам пример AMSA в вопросах и ответах These ‘frequently asked questions’ and answers provide general information about the new issue 3 of AMSA Marine Orders Part 57 Helicopter Operations (MO 57) that came into force on 1 August 2010. This information complements that contained in Marine Notice 16/2010. Q What standard fire fighting and rescue equipment is required by MO 57? A SOLAS should be consulted for fire extinguisher capacity and quantity since it has some specific references to helicopter operations that are relevant. The Master may also wish to refer to the ICS Guide to ensure he/she is providing the safe operation required by MO 57. The requirement in MO 57 is that the equipment is at least as effective as what is specified in the ICS Guide. Q Can the existing fire extinguishers (which are as per the vessel’s fire plan) be moved to deck and used for this purpose OR is dedicated equipment required? A Section 2.2 of Reg 18 of Chpt II-2 of Solas states “Where helicopters land or conduct winching operations on an occasional or emergency basis on ships without helidecks, fire-fighting equipment fitted in accordance with the requirements in Part C may be used. This equipment shall be made readily available in close proximity to the landing or winching areas during helicopter operations.” The required equipment may be obtained by using spare equipment or other equipment so long as it is returned to its normal position on completion of helicopter operations. Q Can you confirm whether for a landing or winching area, used only for the occasional pilot transfer, all the fire fighting equipment requested in 4.7 of the ICS Guide is to be provided on board? A Section 2.2 of Reg 18 of Chpt II-2 of Solas states “Where helicopters land or conduct winching operations on an occasional or emergency basis on ships without helidecks, fire-fighting equipment fitted in accordance with the requirements in Part C may be used. This equipment shall be made readily available in close proximity to the landing or winching areas during helicopter operations.” The required equipment may be obtained by using spare equipment or other equipment so long as it is returned to its normal position on completion of helicopter operations. Q The ICS Guide, in section 4.7, provides a summary of the required fire fighting and rescue equipment. In particular it says that the following equipment should be onboard (which is also in line with SOLAS Ch.II-2, Reg.18) We would appreciate clarification: 1. if ALL the above fire fighting equipment should be onboard the ship? 2. whether the requirement for a foam system is covered by portable foam applicators and of what capacity and how many units? A1 Vessels that comply with their SOLAS responsibilities will be able to comply with the requirements of section 4.7 of the ICS Guide A2 Section 5.1.3 of Reg 18 of Chpt II-2 of Solas states “a suitable foam application system consisting of monitors or foam making branch pipes capable of delivering foam to all parts of the helideck in all weather conditions in which helicopters can operate”. So Foam fire-fighting systems are required but monitors could be substituted by foam branches / portable applicators. The latter are simply connected to fire hoses as required to achieve the foam rate specified. AMSA understands the ICS Guide to mean ‘foam solution’ to be the foam/water mixture (extinguishing medium) and not the delivery rate of the foam solution in its pre-use state. Note An issue that seems to arise as a result of consulting SOLAS concerns the number of extinguishers that could be provided for a helicopter operation. The wording in SOLAS indicates that the number of extinguishers is not important and hence a large number of small capacity extinguishers could be seen as compliant. The ICS Guide generally indicates a number of extinguishers including a ‘maximum number’; hence inferring a requirement for larger extinguishers but less of them. The Master should decide what is ‘safe’ for his/her ship-helicopter operation taking into account the number of trained personnel available and the ship’s equipment. When considering fire extinguishers the master should bear in mind that if he/ she substitutes SOLAS portable extinguishers for the one or two much larger extinguishers as per the ICS Guide, then this may not be ‘as effective’. A ship-helicopter operation risk assessment is likely to show that each operation, landing or winching, has an identical risk of an incident requiring fire-fighting equipment. AMSA takes the view that, during a winching operation, a hovering helicopter requires the same fire fighting equipment to be ready on the ship as in a landing operation because the consequences are the same if the helicopter were to crash onto the deck. This would indicate that equipment, when suggested by the ICS Guide, should be present at every operation. Infrequent operation does not mitigate the risk of an incident occurring but only the frequency with which the incident can occur. AMSA will not, therefore, accept that a reduced frequency of ship-helicopter operations be used as an excuse to remove/reduce required equipment.

A.K.: Key4mate пишет: Подскажите пожалуйста, сколько литров пены должно быть на готове к встрече вертолета. Открыл солас , а там так накрутили, что так и не удалось рассчитать . Кто нибудь сталкивался с этим вопросом? У меня в fire station всего 3 канистры по 25 л. Й Всё-таки здесь форум не телепатов. Внятного ответа на поставленный вопрос вы не услышите, т.к. не указали тип судна. Мы, вероятно сами должны догадаться, что речь идёт о судне оборудованном helideck, или это ро-ро/пассажир или другие суда. Требования для всех типов судов - разные. Кроме всего прочего, заикнувшись про пену в канистрах... именно с канистрами чоппер и встречайте Первое, что за пена? какой кратности? и основное, у вас на судне есть helideck, который оборудован системой объёмного пожаротушения? Если этого нет, то за пену забудьте вообще.

illi4: A.K. пишет: заикнувшись про пену в канистрах... именно с канистрами чоппер и встречайте +1

Key4mate: Сорри я с телефона. Балкер , helideck есть, в наличии только пожарная магистраль. AFFF EXPANTION PERCENTAGE 3 % expansion ratio 6,6 . Foam nozzle capacity of water discharge 250l/min. Capacity of foam discharge 1.5 m3/min . Acc. To SOLAS CH. II_2 Reg.18 table 18.1 foam discharge rates , category H1 helicopter overall lenght up to but not including 15 m discharge rate foam solution SHOULD BE 250 (L/min) at least for five min.

A.K.: Key4mate пишет: Балкер , helideck есть, в наличии только пожарная магистраль. Если балкер, то наверняка не helideck, а место отведенное для приёма вертолёта где-нибудь на главной палубе или на крышке трюма (что более привычнее для балкеров). Мало того, если в наличии только пожарная магистраль, то дальше про объёмное пожаротушение не забиваем себе мозг вообще, а обходимся требованием с минимальными требованиями по огнетушителям. То правило СОЛАС, на которое вы ссылаетесь, начинается с того, что описывает применение этого правила: The purpose of this regulation is to provide additional measures in order to address the fire safety objectives of this chapter for ships fitted with special facilities for helicopters. For this purpose, the following functional requirements shall be met ни разу не видел ни одного балкера у оборудованного special facilities for helicopters. Вопрос, у вас на судне вертолётная площадка какого типа? 1. 2. 3. Если как первые две, то к ним применяются требования СОЛАС, на которые вы ссылаетесь. Если подобная, как на последней картинке, то успокойтесь, там объёмное пожаротушение не нужно.

Alexmaritime: Lentera Bangsa с кормы еще интереснее выглядит...



полная версия страницы