Форум » » Коммерческая эксплуатация судов » Ответить

Коммерческая эксплуатация судов

Yurgen: Ребята кто напомнит если заканчивается Laycan а судно до сих пор не погружено.Судовладелец за это от чартера бонус получает?Подробниньк кто то может напомнить а то инет лимитированы не позволяет искать а конспектик времен мореходки дома забыл.

Ответов - 7

illi4: Де́мередж (от фр. demeurer — задерживаться) — в торговом мореплавании плата, причитающаяся перевозчику за простой судна в течение контрсталийного времени. Размер демереджа определяется соглашением сторон, при отсутствии соглашения — согласно ставкам, обычно принятым в соответствующем порту. В случае отсутствия таких ставок размер платы за простой судна определяется расходами на содержание судна и его экипажа.

Yurgen: illi4 Ну понятно а то у нас лэйкан сегодня в 2400 заканчивается.Так думаю во что это выльется чартеру.

Alext: Зачастую в договор морской перевозки может быть включено условие согласно которого сталийное время продлевается "безболезнено" для фрахтователя. Все зависит от договора, и если он на борту то можно посмотреть... Тут еще зависит от того стали вы к причалу и начались ли грузовые операции или нет, тут еще вину в задержке может порт нести...


-Varela-: DEMURRAGE    If the charterer or consignee detains the ship beyond  the agreed number  of laydays or, where the laydays are indeterminate, detains her for an unreasonable time, he will be in breach of the charter-party so that the shipowner  will be entitled to either  ''damages  for detention'' or  ''demurrage''. Unless the C/P makes some other specific provision, the shipowner will be able to recover all the damages resulting from the detention, and in this respect the charterer's or consignee's liability is unlimited. However,  the usual practice is for the charterer's  liability to be expressly limited to an agreed sum in respect of each day and/or fraction of a day of the delay. Days during which the ship is delayed are referred to as ''demurrage days'', and the sum payable to the shipowner in respect of the delay is commonly known as                ''demurrage'' but, strictly speaking,  demurrage in the proper sense of the term doesn't arise unless the C/P expressly provides for an agreed number of  demurrage days over and above the agreed laydays.  Demurrage is then a sum named in the charter-party to be paid  by the charterer as liquidated damages for delay beyond the laydays. A  C/P  might, for instance, provide ''vessel to be loaded in 12 working days, and 10 running days at ₤ 1,200 per day and pro rata for part of a day to be allowed for   demurrage''. In that case, as soon as the 12 working days have expired the  vessel  will  come on to demurrage, and the charterer's liability will be limited to ₤ 1, 200 for each day of delay  thereafter  up to 10 days. No breach of contract is involved in the charterer  making   use of agreed  demurrage days. If the ship is still further detained after the  demurrage days have passed then, in respect of such extra detention, the  liability of the charterer, who then is in breach of contract, will be unlimited.  In this connection it is important to note  that if the C/P  provides that the ship is to have a lien on the cargo  for demurrage, that does not imply that she automatically  has a lien for extra detention as well;  such a lien  must  be contracted  for separately. The  charterer or  shipper is obliged to supply the cargo in sufficient  time  for it to be stowed  before the laydays expire, in default of which  he will be liable for the delay caused, as the  ship  is not  deemed to be completely  loaded until the  cargo is stowed.

Yurgen: Нет не стали.Якоримся просто сталийное время закончилось.

Yurgen: Просто в чем весь сыр бор.Лейкан закончился.Мы почти 3 недели на якоре и вода заканчивается и серез 2 дней дизелька закончится.Ну дизелька понятно чартер должен обеспечить но по чартер пати за воду отвечает овнер.Вот и думаю как бы это попытаться выкрутить на фоне лейкана что б чартер влетел на воду.

Yurgen: Alext И нас получается чартер в сабчартер отдал.Мы якобы под воядж чартером и у меня только воядж инстракшн.



полная версия страницы