Форум » Законы в море » Marpol Annex VI » Ответить

Marpol Annex VI

Chainsmocker: Кто уже заходил на Балтику после вступления в силу Annex VI? Что проверяют, на что больше всего гонит PSC? С 1 января 2010 во всех портах ЕвроСоюза(не только Зап.Европы) если судно находится 2 и более часа(маневры и прохождение каналами/речками не в счет), разрешено использование только топлива с содержанием серы 0.1%. Фактически на сегодняшний день это Gas Oil(очень чистая дизелька). С 1 Июля 2010 в ECA (бывшее SECA)разрешается только использование топлива с max.содержанием серы 1.0 %. MARPOL - 2011 (En) - pdf - 12.7 Mb Marpol Annex VI Edition 2010 (En)- pdf - 10.33 Mb Ещё

Ответов - 182, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 All

AlexM: По поводу Балтики. Неделю как дома, а до этого работали между Средиземкой и Балтикой. Так вот, перед заходом в СЕКА сдавали и откачивали все что можно и нужно сдавать и откачивать. В зону заходили с пустыми bilge & sludge танками и в течении всего времени пребывания только накапливали все отходы в танках. Компания немножко упиралась, что мол дорого, но благодаря капитану, которого убедили в необходимости сдачи до входа в зону, особых проблем не было.

AlexS: С 1 Июля 2010 в ECA (бывшее SECA)разрешается только использование топлива с max.содержанием серы 1.0 %.

Siva: На нашем чудо танкере произведена конверсия котлов на LSDO. Если у кого-то вопросы задавайте. Котлы МАС-35.

Jim: Siva, можно поподробней ???Как котлы себя чувствуют после лсд ?

Siva: Jim пишет: Как котлы себя чувствуют после лсд Они себя порядочно чувствовали как во время теста на ЛСД так и после перевода опять на HFO. А вот 2 мех, не спавши 2 ночи во время всей этой "катовасии" .........!!!!!!! Повбивав би гадiв!!!! Но он благополучно закончил контракт и уехал домой!

chelovek: AlexS пишет: С 1 Июля 2010 в ECA (бывшее SECA)разрешается только использование топлива с max.содержанием серы 1.0 %. Немного не так : 1.1 Revised IMO MARPOL Annex VI – 2008 SOx, PM, Fuel - Regulations Regulation 14 Sulphur Oxides (SOx) and Particulate Matter (PM) The sulphur content of any fuel oil used globally shall not exceed: 4.50% m/m S prior to 1 January 2012 3.50% m/m S on and after 1 January 2012 0.50% m/m S on and after 1 January 2020 The sulphur content of any fuel oil used in designated Emission Control Areas (ECA) shall not exceed: 1.50% m/m S prior to 1 July 2010 1.00% m/m S on and after 1 July 2010 0.10% m/m S on and after 1 January 2015 http://www.gl-group.com/pdf/sulphur_control_shipping.pdf1.2

Cheng: Коллеги, были ли у вас проверки по Annex VI, Regulation 12, которое вступило в силу с 01 июля 2010 года. Поделитесь опытом.

AlexS: chelovek пишет: Немного не так : Оно конечно спасибо, что Вы привели полную ссылку, повторили и дополнили сказаное мной. Но что из того, что указал я не так? В последущие 5 лет будет действовать именно это требование - в ECA - макс. 1% серы.

Alexmaritime: AlexS пишет: Скажите пожалуйста кто производитель http://www.aderco.com/about/aderco.html

maslopup: Cheng пишет: были ли у вас проверки по Annex VI, Regulation 12, которое вступило в силу с 01 июля 2010 года не знаю что точно требует именно Reg 12, но с 01.07.2010 относительно AnnexVI вступили в силу обязательная письменная процедура перевода с HS HFO на LS HFO и обязательное ведение Ozone Depleting Substances Log. Так я проходил в конце июля ABS annual survey, так вот при AnnexVI survey, помимо обычного NOx журнала сюрвеер проверил наличие письменной процедуры перевода с одного топлива на другое и наличие журнала озоноразрушающих веществ. Особо не вникал в мелочи, удовлетворило просто наличие оного.

AlexS: Alexmaritime Спасибо за ссылку на Aderco. +1

maslopup: AlexS пишет: А теперь с 01.01.2010 по требованиям Евросоюза, при заходе во все порты Евросоюза(не путать с SECA) и при стоянке судна более 2 часов, необходимо переводить котлы и ДГ на работу с топливом с содержанием серы менее 0,1%. На сегодняшний день это только MGO(газойль). вот возник вопрос во время ветинга: мы бросили якорь в пределах границы порта ЕС, как положено ASAP перевели ВДГ и котел на DMA, через день пошли к причалу. Вопрос на чем у нас должен работать ГД? У меня такая ситуация была реально на Сицилии, и я переводил на 0.1%серное топливо только ВДГ и котел, а ГД оставил на тяжелом топливе, все записи о переводе из машинного журнала передавались капитану порта на соотв процедуры перевода законодательству, и его все удовлетворило. А вот ветинг инспектора нет, а меня все это заставило понервничать. Коллеги, так какже правильно?

Chainsmocker: 2 maslopup см п.12, коллега хотя слышал много раз, что именно итальяшки пытаются разводить как в вашем случае. Сам в Италии ещё не был. но Францию. Голландию и Бельгию проскочил без проблем FREQUENTLY ASKED QUESTIONS PERTAINING TO EU DIRECTIVE Tuesday, 29 December 2009 01:46 FREQUENTLY ASKED QUESTIONS PERTAINING TO EU DIRECTIVE 2005/33/EC ON MARINE FUEL SULPHUR LIMIT, TO BE ENFORCED ON 1 JANUARY 2010 1. When will the vessel need to changeover to maximum 0.1% sulphur fuel? A. Changeover should take place after the vessel has arrived in a community port and when securely moored or anchored. The Directive, however, allows exemption for vessels employing approved emissions abatement technologies in accordance with article 4(c). 2. Is there a time limit for vessels to complete changeover operation? A. There is no time limit according to the Directive other than the changeover should be completed as soon as possible after arrival and as late as possible before departure. This will primarily depend on fuel system configuration and the type of fuel used prior to arrival. Changeover from an HFO 380 grade to a compliant fuel (MGO/MDO) should not take more than two hours, and that is why some port states have set this as the time limit. Vessels should check with respective port authorities if there is a set time limit. 3. 'Ships at berth' refer to ships which are securely moored or anchored in a Community port while they are loading, unloading or hotelling. What does ‘hotelling’ mean? A. ‘Hotelling’ is used to describe a ship when it is not engaged in cargo operations. In other words, ships at berth will need to comply when securely moored or anchored within port limits, regardless of activity. 4. Is tying up to buoys or SBM for cargo operation considered as berth for application of this Directive? A. Yes, since in this case ship is considered securely moored within a community port’s limits for loading, unloading or hotelling. 5. Is outer port limit (OPL) considered a part of an EU community port? A. There is no definition in the Directive on ‘community port’, but ‘port’ is mentioned without any additional reference to member state zones such as territorial seas. It is therefore presumed that the limit will only apply within port limits. Vessels that are anchored OPL can burn fuel oilexceeding 0.1% Sulphur (i.e. HFO) but within IMO limits (worldwide or ECA limits). If in doubt, vessels should check with the respective port authorities or admiralty charts. 6. Does the Directive only apply to EU Member States? A. No. Norway and Iceland have also ratified the Directive. 7. Will there be a grace period for this regulation due to many ship operators’ concerns (i.e. burning MGO in large boilers)? A. As the EU Commission has no power to suspend the application of community laws, the Directive will be applicable from 1 January 2010. It is up to each Member State to decide how lenient they will be if a vessel has failed to comply, taking into account the documented efforts made and how close the fuel’s sulphur content is to the 0.1% limit. 8. Marpol Annex VI and CARB require Change-over procedures. Is this a requirement according to the Directive? A. Member states shall require the time of any fuel-changeover operation to be recorded in ships’ logbooks. This should include arrival time, departure time, start time of changeover, end time of changeover and the total duration for each changeover. 9. If a vessel does not have compliant fuel onboard (max 0.1% Sulphur) prior to arrival, will Member States accept this as long as supply of compliant fuel is delivered as soon as possible after arrival? A. This will depend on the Member State, the time it will take to load and changeover to the compliant fuel onboard (ie. the time it will take to start using the fuel once the vessel has arrived), and what fuel will be used during this transitional time. The European Commission has made it quite clear, however, that ship operators have had ample time to prepare and that non-compliant vessels can choose not to visit an EU port or to visit and accept the risk of appropriate enforcement actions. 10. Is the EU requirement applicable to diesel engine driven emergency generators, emergency fire pumps, emergency air compressors and lifeboat engines? A. As per the Directive (Article 1(f)), the limitations on the sulphur content of certain petroleumderived liquid fuels as laid down in this Directive shall not apply to any use of fuels in a vessel necessary for the specific purpose of securing the safety of a ship, or saving life at sea. 11. What is an inland waterway vessel? A. According to the Directive, ‘inland waterway vessel’ means a vessel particularly intended for the use on an inland water way as defined in Council Directive 82/714/EEC of 4 October 1982, which laid down technical requirements for inland waterway vessels, including all vessels which carry: (i) A Community inland navigation certificate, as defined in Directive82/714/EEC; (ii) A certificate issued pursuant to Article 22 of the Revised Convention for the Navigation of the Rhine. 12. Does the vessel’s M/E need to burn compliant fuel (max 0.1% S) if it shifts from one berth to another in a Community port or move from anchorage inside a port limit to a berth? A. After arrival in a Community port, the M/E in most vessels consuming fuel exceeding 0.1% S will be shut down, and all other types of running combustion machineries on board (including boilers) should burn compliant fuel (max 0.1% S). M/E operated at berth for cargo pumps, shaft generator etc. will also need to use max 0.1% S fuel. If the vessel shifts location inside an EU port, the M/E can be started on the fuel oil consumed (most likely an HFO) when the vessel first arrived in the Community port, since the vessel will no longer be secured or anchored during this shift. 13. Is the regulated sulphur limit 0.1% or 0.10%? A. According to the Directive, the sulphur content is stated as 0.1%, so it is up to each EU member state to decide if the limit should be 0.1% or 0.10%. The ISO 8217 specification reports data with two decimal figures; hence it is important to specify a maximum sulphur content of 0.10% when purchasing a fuel to be used at berth. 14. If a commercial sample is tested with sulphur content above 0.10%, should we issue a letter of protest and inform the ship’s flag administration as well as the port state (where the fuel was bunkered) about the non-conformity? A. It is advisable to inform the relevant authorities and parties, but the ship operator should decide if this should be carried out when the sulphur content is above 0.10% or 0.14% (see question 13). To verify compliance, an EU Member State can either analyse sealed bunker samples*, a representative tank sample onboard, or a sample drawn on the engine inlet. *It is unclear as to whether supplier’s sample or vessel’s sample should be tested since the EU does not specify an official sample like the IMO. DNV Piraeus Infomarine On-Line Technical Library File Description File size DNV_EU_LOW-SULFURE_FRQUENTLY_ASK_QUESTIONS.pdf FREQUENTLY ASKED QUESTIONS PERTAINING TO EU DIRECTIVE 2005/33/EC ON MARINE FUEL SULPHUR LIMIT, TO BE ENFORCED ON 1 JANUARY 2010 59 Kb < Prev

maslopup: Chainsmocker спасибо

AlexS: aslopup пишет: Коллеги, так какже правильно? Вы все сделали правильно. В обычных случаях ГД не нужно переводить на (0,1% Sulphur) топливо. Только в случае, если ГД работает на грузовые насосы, валогенератор(то есть в порту остается в работе). Мало того, в случае длительных проходов по речке(Рейн, Киль-Канал) ГД тоже переводить не нужно. Главное - не забывать делать записи в Журнале МО: Finish with Engine(FWE), Aux.Engine Changed over for MGO(0.1 % Sulphur). Я так же делаю запись в Oil Record Book под кодом I : At XX.XX Hrs Aux.Engine Changed over for MGO(0.1 % Sulphur). ROB of MGO(0.1 % Sulphur) is xx.x mt. И соответственно запись при обратном переходе на мазут.

Rainbow: Chainsmocker, А можно прямую ссылку на сей тугамент ? В свободном поиске на сайте DNV, всякая ненужность лезет.

chief_engineer: AlexS пишет: Я так же делаю запись в Oil Record Book под кодом I : At XX.XX Hrs Aux.Engine Changed over for MGO(0.1 % Sulphur). В Oil Record book делаешь запись от себя (для перестраховки) или это требование???

Rainbow: chief_engineer, Да под этим кодом, что угодно можно записать, хоть замывку O.W.S Только накой ? chief_engineer пишет: В Oil Record book делаешь запись от себя (для перестраховки) или это требование??? Требований таких не встречал.

chief_engineer: Rainbow пишет: Да под этим кодом, что угодно можно записать, хоть замывку O.W.S Да за код I в ORB я в курсе, просто было интересно за запись о переходах на LSDO.

Chainsmocker: Rainbow пишет: А можно прямую ссылку на сей тугамент ? Ловите click here



полная версия страницы