Форум » Законы в море » Папка с документами по MLC 2006 » Ответить

Папка с документами по MLC 2006

Prometej: Уважаемые моряки, подскажите какие документы должны быть этой папке? Я просто тут читаю,что все готовятся к проверкам по MLS, и все пишут что папку приготовили - но что в ней не говорят. Я сам второй ,если не трудно расскажите по подробнее . Я извиняюсь за создание еще одной темы,но хотелось бы услышать ответы по факту вопроса .

Ответов - 9

A.K.: Prometej пишет: Я сам второй ,если не трудно расскажите по подробнее . Это не твой головняк вообще. Что мастер поручит - то и сделаешь в силу способностей. А так, это касается мастера и начальников служб: деда и старпома.

Prometej: Ну это понятно что не мой, просто через пару дней мастер меняется,потом стартом - никто ничем не занимается.Хотелось бы потом в просак не попасть.

Inky: Prometej Проходили эту проверку в середине июля в Италии. Регистр - GL. Все прошло за 2 часа. Инспектор посидел у капитана, полистал бумажки. Из экипажа поговорил только с коком индонезом, в каюты или вообще не заходил или практически не заходил. Я вообще не видел инспектора - нес себе спокойно палубную вахту. В любом случае, как уже писалось выше, если вы не старпом и не капитан, то это вообще не ваш головняк, да и старпома сама проверка может вообще не коснуться. Единственное, что изменилось на пароходе в ходе подготовки к инспекции: в каютах экипажа, мессрумах, ЦПУ и на мосту появились листики с Complaint Procedure. Все, что прислала компания: список из менее, чем 10-ти вопросов, которые инспектор мог бы задать экипажу, вроде: "что такое MLC?", "куда жаловаться" и т.п. Плюс, за неделю до инспекции капитан провел коротенький брифинг, рассказав экипажу, кого ждем и зачем. Все. Если какая-то папка и была, то только в каюте капитана - на мосту ее не было. А если и есть какие-то требования, вроде наличия некой папки с некими документами, запрашивайте компанию, пусть расскажут вам. В любом случае, повторюсь, эта проверка - дело капитана. Единственное, что может коснуться остальных - наведение порядка в каютах, на камбузе, в провизионках и местах отдыха экипажа.

geestdijk: Помогите со следующим, пожалуйста: Компания спросила меня: Can you help to provide us a list of full contact details of all Ukraine Local Authorities pls, as it is required by the MLC 2006 (came into force Aug 2013) to have them available for crew onboard who might need to report any issue if necessary. Кто знает, что для Украины Local Authorities, касательно MLC 2006

Kyrylo: geestdijk , вам вероятно к модератору Татьяне! Она у нас эксперт по юридическим инстанциям!

trabahador: Украина лыка не вяжет в связи с этой конвенцией)) поэтому локал афоритис может бть только Министерство Труда... больше никто ни за что не отвечает... ну может еще представительства Регистров...

illi4: А как насчёт МИД и профсоюзов. Их можно тоже подключить к этим самым афоритис.

-Varela-: Inky пишет: Проходили эту проверку в середине июля в Италии. Регистр - GL. Все прошло за 2 часа. Инспектор посидел у капитана, полистал бумажки. Из экипажа поговорил только с коком индонезом, в каюты или вообще не заходил или практически не заходил. Я вообще не видел инспектора - нес себе спокойно палубную вахту. А мы проходили в Китае(Шанхай) Регистр НКК, вот он нам мозг вынес, это просто капец. Короче мастер и я целый день бегали по судну и показывали ему все бумажки. Инспектор мудак попался. Есть у меня кое что из компании прислали перед аудитом. With the MLC audits planned for your vessels kindly ensure following : • All crew are well aware of the Crew Complaint procedures and all have been given a copy of the procedures and complaint form (Attached for ease of reference). • Shipboard working arrangements form is updated and displayed in common places. • Hours of work and rest records for all seafarer filled and available. • MLC convention (Under-Periodically Updated information )and flag circulars are included in the company manuals. • Please carry out 2 additional tanning session on board and maintain appropriate records as evidence of training: 1. For Catering Staff :Training Session covering following topics: Food and personal hygiene Food handling Food storage Stock control Environmental protection Catering health and safety 2. For all ship staff: Training Session covering following topics: Hazard Identification and Risk evaluation. Prevention and investigation of occupational accidents and injuries on board. Safe access and movement on board. Health and Safety тут ссылка на формы еще кое какие, залил на депозит. еще тут:Crew Complaint Procedures. SI 14a – Crew Complaint Procedures 1. PURPOSE To establish on-board procedures for the fair, effective and expeditious handling of seafarer complaints alleging breaches of the requirements of the International Maritime Labour Convention 2006, including seafarer’s rights. 2. SCOPE 2.1 The on-board procedures may be used by seafarers to lodge complaints relating to any matter that is alleged to constitute a breach of the requirements of the International Maritime Labour Convention 2006. 3. PROCEDURES 3.1 These procedures require that all complaints are resolved at the lowest level possible. This however doesn’t remove the seafarer of his right to complain directly to the Master or where they consider it necessary to appropriate external authorities. 3.2 The seafarer (complainant) is within his rights to be accompanied or represented during the complaints procedure. 3.3 Any Seafarer who files a complaint will not be victimized. 4. SEAFARER'S RIGHTS 4.1 All Seafarers will have access to the on-board complaint procedures applicable on the ship. 4.2 All Seafarers will have access to contact information for the competent authority in the flag State and, where different, in the seafarers’ country of residence, and the name of a person or persons on board the ship who can, on a confidential basis, provide seafarers with impartial advice on their complaint and otherwise assist them in following the complaint procedures available to them on board the ship. 5. COMPLAINT LODGING AND PROCESSING 5.1 Complaints should be addressed to the head of the department of the seafarer lodging the complaint or to the seafarer's superior officer. The seafarer has fourteen (14) days from the date of the alleged occurrence to bring the matter to the seafarer's superior officer or the head of the department. If the head of department or superior officer cannot resolve the complaint to the satisfaction of the seafarer, the seafarer may refer it to the Master, who should then handle the matter personally. 5.2 The Master, The head of the department or the Superior officer has further 3 days to bring about a solution to the grievance (complaint). 5.3 All complaints and the decisions on them should be recorded on P/CR30 – Seafarer’s Complaint Form and a copy provided to the seafarer concerned. The redressal of complaint and the competent person, addressing same is as below: - Level 0: Head of Department - Level 1: Master - Level 2: Shore Manager / Ship Owner’s Representative - Level 3: Flag State 5.4 If a complaint cannot be resolved on board, the matter should be referred within the subsequent seven (7) days ashore to the ship-owner through the Master, or if the complaint may be to the prejudice of the Master, the seafarer may complain directly to the ship-owner. 5.5 The ship-owner and the seafarer concerned will have a period of twenty (20) days there from to bring about a conciliation. 5.6 If after 20 days the matter has not be conciliated then either party shall have further twenty (20) days to bring the matter for mediation to the Competent Authority. 5.7 The Master is responsible for maintaining the Complaint Log. All crew complaints shall be entered in this log 6. CONTACT DETAILS 6.1 Shipowner’s Representative – Primary Capt. Santosh Nair Manager, HSE & V Health, Safety, Environment & Vetting Department Eastern Pacific Shipping Pte. Ltd. 1 Temasek Avenue, #38-01 Millenia Tower, Singapore 039192 Direct: +65 6433 5182 Mobile: +65 9236 1808 Email: santosh.nair@epshipping.com.sg 6.2 Shipowner’s Representative – Alternate Capt. Yogesh Chandra Superintendent, HSE & V Health, Safety, Environment & Vetting Department Eastern Pacific Shipping Pte. Ltd. 1 Temasek Avenue, #38-01 Millenia Tower, Singapore 039192 Direct: +65 6433 5107 Mobile: +65 9633 1587 Email: yogesh.chandra@epshipping.com.sg 6.3 Flag Administration 6.3.1 Deputy Commissioner of Maritime Affairs, Republic of Liberia Department in charge: Investigations Telephone number (Office hours): +1 703 790 3434 Telephone number (After-office hours): +1 703 963 6216 Email address: MLComplaints@liscr.com www.liscr.com\Maritime\MLC, 2006\Maritime Labour Complaints 6.3.2 Maritime And Port Authority of Singapore Department in charge: Seafarers Management Department 460 Alexandra Road #20-00 PSA Building, Singapore 119963 Telephone number: +65 6375 6224 Email address: mmo_mpa@mpa.gov.sg

-Varela-: geestdijk не знаю если еще актуально, по моему вот оно Ukraine State Inspection of Ukraine on safety at sea and river transport 01135, Kyiv-135, Prospect, 14 Phone: +38 (044) 351-44-01 Fax: +38 (044) 351-47-57 infobezpeka2012@ukr.net http://www.sismit.gov.ua/kontakti.aspx 6.4 Contact Details with regards to Complaint procedure in MLC2006 India Director(I/c) Seamen's Employment Office Nau Bhavan,10, R.K. Kamani Marg, Ballard Estate,Mumbai-400038 Tel No: 022-22692984/85 Philippines The Administrator, POEA Blas F. Ople Building Corner EDSA and Ortigas Avenue Mandaluyong City, Philippines 1501 Phone: +6328336992, +6325516641, +6325511560 / +639178986992 Email: onboardconci@poea.gov.ph Bulgaria "Maritime administration" - Ministry of Transport Sofia 1000 , Bulgaria 9, DiakonIgnatii str. Phone: (+3592) 930 09 10 Fax: (+359 2) 930 09 20 e-mail: bma@marad.bg China Maritime Safety Administration of the People’s Republic of China 11#, Jianguomennei Avenue, Beijing,China 100736 Tel: +86 10 65292452 Fax: +86 10 65292852 Romania ROMANIAN NAVAL AUTHORITY Adress: 1, Constantza Port Precinct, 900900 Constantza, Romania Phone: +40241616124 / +40241616104 / Fax: +40241616229 / +40341730349 E-mail: rna@rna.ro / Web Site: www.rna.ro Estonia Estonian Maritime Administration Maritime Safety Division Lume 9 Tallinn 10416 Tel: +372 620 5700 Fax: +372 620 5706 Email: eino.ots@vta.ee South Korea Inspector for Crew Labor Seafarers and Maritime Safety Division Busan Regional Maritime Affairs and Port Adminstration Chungjang-daero Road 351 (Jwacheon-dong) Dong-gu, Busan, Korea Tel : (82) 51 609 6353 Fax : (82 51 609 6359 Russia Federal Agency of Maritime and River Transport ul. Petrovka 3/6 Moscow 125993 Tel: +7 495 626 9057 Fax: +7 495 626 1049; +7 495 626 9009 Email: OlshevskyAN@morflot.ru Latvia Maritime Administration of Latvia Registry of Seamen 2a Katrinas str. Riga LV-1045 Tel: +371 670 99400 Fax: +371 673 23100 & 670 99410 Email: verify@lja.lv&jazeps.spridzans@lja.lv Lithuania Maritime Safety Administration J. Janonio 24 Klaipeda LT-92251 Tel: +370 46 469602/ +370 46 469685 Fax: +370 46 469684 Email: stcw@msa.lt Croatia Ministry of Maritime Affairs, Transport and Infrastructure Address: Prisavlje 14, 10 000 Zagreb Headquarters: 01 6169 111 Phone: 01 6169 115, 01 6169 116



полная версия страницы