Форум » Пассажирский флот » COSTA CONCORDIA & COSTA ALLEGRA » Ответить

COSTA CONCORDIA & COSTA ALLEGRA

kirschen: Сборная тема. Costa Allegra http://www.utro.ru/articles/2012/02/29/1031513.shtml Costa Concordia http://www.ilmattino.it/home_page.php?refresh_ce http://www.giornaledipuglia.com/2012/01/costa-concordia-il-terrore-vissuto-dai.html http://cinema.newsfan.it/video-costa-concordia-incidente-a-isola-del-giglio-morti-e-dispersi-13515.html Архив - начало темы

Ответов - 161, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 All

vadimko: специально писал , как вставить

Eronak: Пусть будет так.

rever: vadimko пишет: Катастрофа "Коста Конкордии" Посмотрел. Фильм никакой. Советую не терять на него время.

Eronak: На Costa Concordia нашли тела пяти погибших click here

Шматко: Costa Concordia: последнее топливо откачано [img]http://maritime-zone.com/upload/image/costa_(3).jpg[/img] Итальянские власти сообщают, что из танков аварийного лайнера Costa Concordia было откачано все топлива. Процесс по откачке более, чем 2 000 т топлива и сточных вод, был завершен в субботу. При этом были опасения возникновения утечки, которая загрязнила бы кристально чистые воды у берегов о. Джильо, где 13 января круизное судно столкнулось с рифом. По официальным данным, такой утечки обнаружено не было. В катастрофе погибло 30 человек, еще 2, чьи тела так и не нашли, предполагаются погибшими. Судовладельцу – Costa Crociere SpA – понадобится около года для устранения последствий крушения. Сейчас ведется поиск исполнителей для данной работы.

vadimko: так его решили на месте резать?

Eronak: Подъём лайнера Costa Concordia со дна моря займёт год В мае 2012 года начинается операция по подъему затонувшего близ итальянского побережья круизного лайнера Costa Concordia, которая продлится 12 месяцев, сообщает в субботу, 21 апреля, Интерфакс со ссылкой на сообщение от компании-оператора судна Costa Crociere SpA. Операцию будет проводить базирующаяся в США компания Titan Salvage, которая выиграла тендер, говорится в сообщении. В рамках операции планируется поднять целиком весь корпус лайнера и отбуксировать его в итальянский порт. Как уже сообщалось, 24 марта из судна уже было выкачено все остававшееся на его борту топливо. Крушение судна Costa Concordia, на борту которого находились более 4,2 тыс человек, в том числе 111 российских граждан, произошло в ночь на 14 января 2012 года близ острова Джильо у побережья итальянской области Тоскана и привело к гибели 32 человек. Основная версия трагедии - ошибка экипажа.

Eronak: Costa Cruises announces new safety procedures At the launch of its newest vessel, the $510-million Costa Fascinosa, the company said it is implementing seven new procedures to ensure “the highest safety standard before departure and during the cruise”. They include emergency training for all guests before the ship leaves port, and the introduction of a real-time route monitoring system. Changes have also been made to encourage greater shared responsibility, with more crew members allowed to issue orders. The ship’s navigational plan will also be shared with staff during a pre-departure briefing. They follow new regulations announced last month by the European Cruise Council and the US-based Cruise Lines International Association, restricting visits to the bridge and requiring ships to carry more lifejackets. Costa Cruises faced criticism following the Concordia disaster on January 13, which resulted in the deaths of at least 32 passengers. The ship ran aground after sailing too close to the island of Giglio, off the coast of Tuscany. Francesco Schettino, the captain, deviated from the ship’s approved route to “salute” the residents on the island. In the aftermath of the tragedy, it also emerged that safety drills had not taken place prior to the ship’s departure from Civitavecchia. Meanwhile, the chief executive of Costa, Pier Luigi Foschi, has said that the company is prospering, despite the disaster. He said this weekend's launch of Costa Fascinosa was "an important stepping stone on our company’s road to recovery". He added that booking volumes were at the same level as last year. Fascinosa will spend the summer sailing from Venice and Bari to Greece and Croatia, before heading to South America in the winter.

корж77: dan пишет: Уходим при макс 55 узлов в борт - 4 подруля = 13600kW и три азипода по 10MW. Господин дан, не пожоже что бы вы когда-то заходили на мостик, последние 5 лет работаю на средиземноморские порты, и прекрасно знаю, что в период с 06 до 08 часов летом лучше не подходить, ибо заходят пассажиры и у них приоритет, И НИ ОДИН ПАССАЖИР, кроме паромов, НА ЗАХОДИТ В ПОРТ БЕЗ ЛОЦМАНА, и ерунда сколько у него подрулей и винтов!

Yasen: Корж, они заходят с лоцманом, но швартуются сами, где-то перед поворотным бассейном лоцман передает им кон, так там мощности сколько! он к причалу прижимается, а потом концы подает и стоит сарай как вкопанный....нуу пока все работает... и вахта бдит... Они в Чивитавеккии лет 5 назад уехали от причала, трап в воду упал, флажки поразлетались по всему порту, суперпомощники х.з. куда смотрели - в компьютер наверное, в сети ролик видел давно правда.

Yasen: корж77 пишет: кроме паромов, Паромы да, особенно греки, те не заходят, а залетают в порт - ассы. Админ пардон за оффтопы. А КМ Конкордии как раз и подвела самоуверенность и, возможно, передоверие приборам, в окно забыл посмотреть.

dan: корж77 пишет: Господин дан, не пожоже что бы вы когда-то заходили на мостик, последние 5 лет работаю на средиземноморские порты, и прекрасно знаю, что в период с 06 до 08 часов летом лучше не подходить, ибо заходят пассажиры и у них приоритет, И НИ ОДИН ПАССАЖИР, кроме паромов, НА ЗАХОДИТ В ПОРТ БЕЗ ЛОЦМАНА, и ерунда сколько у него подрулей и винтов! Корж, без обид, но похоже вы никогда не были на мостике современного круизного судна, а тем более не заходили на нём в порт и не уходили. Я не собираюсь оспаривать ваш опыт в Европе т.к. не знаю ваше судно. Но у нас в Европе лоцмана не получали кон нигде и даже в подходном канале тоже, как вам написал Yasen. Мы заходим сами. Напишу о себе не ради хвастовства, а чтобы было понятно - я сам заводил судно от sea buoy до причала в Барселоне и Чивитавекье, выводил в Барселоне, Вильфранже, Чивите, Неаполе. А лоцман, после briefing, стоит и на всё это смотрит, если есть к нему вопрос - отвечает, говорит с traffic, а да, в Чивитавекье на 30 секунд вяжет/отвязывает буксир т.к. там по портовым правилам без буксира никак. Жаль, что вам это кажется фантастикой. Это просто уже другое судовождение. Я могу так говорить потому что 10 лет работал на контейнерах 2000 до 8500 TEUs, от кадета до старпома. А подов у нас три по 14 МВт и четыре подруля по 3400 kW. И думайте, прежде чем цеплять ярлыки, в следующий раз.

kaycmuk: Капитан потерпевшего крушение Costa Concordia был не в состоянии управлять кризисной ситуацией

Eronak: Concordia Wreck Removal Plan With the Costa Concordia Emergency Commissioner Franco Gabrielli in attendance, Costa Crociere and Italo-American consortium Titan-Micoperi, the winner of the tender tasked with performing the work, today presented their plan to remove the wreck of the Costa Concordia. The work, following the decisional Services Conference convened by the Commissioner on May 15th during which the authorities have provided the necessary permits, will begin in a few days’ time and last about 12 months. Titan Salvage is an American-owned specialist marine salvage and wreck removal company, part of the Crowley Group, and is a world leader in its field. Micoperi is a well-known Italian marine contractor with a long history as a specialist in underwater construction and engineering. The plan to re-float the hull in one piece gives top priority to minimising environmental impact, to protecting Giglio’s economy and tourism industry, and to maximum safety of the work. Environmental protection will have top priority throughout this monumental salvage operation, the likes of which have never been attempted before anywhere in the world. Once removal is complete, the sea bottom will be cleaned and marine flora replanted. The plan also includes measures to safeguard Isola del Giglio’s tourism industry and wider economy. Salvage workers’ presence will not have any significant impact on the availability of hotel accommodation for the summer season. The operating base will be located away from the island, on the mainland near Piombino, where equipment and materials will be stored, thereby avoiding any impact on the island’s port activities. Operations will be divided into four basic stages: ● after stabilising the ship, an subsea platform will be built and caissons that can be filled with water will be fixed to the side of the ship that is out of the water; ● two cranes fixed to the platform will pull the ship upright, helped by the caissons which will be filled with water; ● when the ship is upright, caissons will also be fixed to the other side of the hull; ● the caissons on both sides will then be emptied, after treating and purifying the water to protect the marine environment, and filled with air. Once floated, the wreck will be towed to an Italian port and dealt with in accordance with the requirements of the Italian Authorities. The plan was selected by an evaluation team with specialist representatives from Costa Crociere, Carnival Corporation & plc, London Offshore Consultants and Standard P&I Club, with the collaboration of RINA and Fincantieri, because it best fulfills the main objectives of the operation: removal of the wreck in one piece, minimal risk, minimal environmental impact, protection of Giglio’s economy and tourism industry, and maximum safety of the work. “Right from the early stages of the accident, Costa Crociere has been fully committed in terms of its resources, professional expertise and organisation to minimising the impact of the shipwreck on the environment and on Isola del Giglio in particular," said Gianni Onorato, Costa Crociere S.p.A. president. “As was the case for the fuel removal operation, we have always worked to find the best possible and safest solution to protect the island, its marine environment and its tourism industry. We are now launching a salvage operation with characteristics and technical complexities that have never been faced before. There will inevitably be some unknowns in a project of this scope, but we are sure we have made the right decision and will continue to work to our best ability and on schedule”. “We are very pleased to have been chosen to perform this incredible operation to remove the wreck of Costa Concordia. Our quality engineering and the experience we have gained in this area allowed us to present a project that met expectations," said Richard Habib, president of Titan Salvage. "From now on we will work with the aim of preserving the environment and the natural habitat”. “We were confident from the outset that the professionalism of our company and our proven experience in underwater rescue and recovery operations could be of service to this salvage operation," said Silvio Bartolotti, general manager of Micoperi. "Being chosen is also powerful demonstration of the quality and capabilities of Italian companies to manage such delicate and unprecedented projects”.

delaplano: Этото мурло итальянского фамилия должна быть Скоттино,а не скеттино.Чисто морда уголовная. Я когда-то работал с итальянцами в итальянской компании на ро-ро.В основном негативные воспоминания.Крики понты,лень.Хуже их только малаки.

csplus: Суд выпустил капитана затонувшего Costa Concordia из-под домашнего ареста Капитан затонувшего полгода назад у берегов Италии круизного лайнера Costa Concordia Франческо Скеттино выпущен из-под домашнего ареста, под которым он находился с 17 января. Как сообщает La Repubblica со ссылкой на адвоката Скеттино, такое решение приняла судья города Гроссето Валериа Монтесаркио, к которой с соответствующим прошением обратилась сторона защиты. http://focus.ua/foreign/237384/

dan: Latest:   Representatives from Costa Crociere and the Italo-American consortium Titan-Micoperi today presented the details of their much anticipated plan to remove the wreck of Costa Concordia from the Island of Giglio using cranes and caissons to float the vessel. As we learned weeks ago, Titan Salvage and Micoperi were selected to remove the stricken Costa Concordia from Giglio Island after beating out several leading salvage companies vying for the historic contract. Titan Salvage, part of the Crowley Group, is an American-owned specialist marine salvage and wreck removal company and is a world leader in its field. Micoperi is a well-known Italian marine contractor with a long history as a specialist in underwater construction and engineering. The requirements laid out for the job included refloating the hull in one piece while giving top priority to minimize the environmental impact, protecting Giglios economy and tourism industry, and maximizing safety. To do this, Titan-Micoperi will set up shop on the mainland near Piombino, where equipment and materials will be stored and crews will be housed, thereby avoiding impact on the islands port activities and as not to clog up the islands limited hotel accommodations. The consortium says the work will begin in a few days and is expected to last about 12 months. The plan to remove the wreckage has been divided into four basic stages, described below in photos: Stage 1: After stabilizing the ship, a subsea platform will be built and caissons that can be filled with water will be fixed to the side of the ship that is out of the water. The tieback chains prevent the wreck from sliding as forces are applied. Meanwhile fabrication and then installation of subsea platform to support the ship.   Stage 2: Two cranes fixed to the platform will pull the ship upright, helped by the caissons (a large watertight chamber), which will be filled with water. Install the flotation tanks on the port side by welding to framework which was previously attacked to the hull. Pulling machines are connected to pulling points on the subsea platform. With flotation tanks and pullers in place, we can begin to roll the ship upright. Stage 3: When the ship is upright, caissons will also be fixed to the other side of the hull. Stage 4: The caissons on both sides will then be emptied after treating and purifying the water to protect the marine environment and filled with air. Once floated, the wreck will be towed to an Italian port and dealt with accordingly. Meanwhile, the sea bottom will be cleaned and marine flora replanted.   The plan was selected by an evaluation team with specialist representatives from Costa Crociere, Carnival Corporation & plc, London Offshore Consultants. and Standard P&I Club, with the collaboration of RINA and Fincantieri, because it best fulfills the main objectives of the operation — removal of the wreck in one piece, minimal risk, minimal environmental impact, protection of Giglios economy and tourism industry, and maximum safety. While this method has been used before to refloat ships, has it been never done on this scale. One thing is sure, however. Whatever happens, the operation to refloat and remove the Costa Concordia from the shores of Giglio will be a historic one and one the world will be keeping a close eye on.

dan:

dan:

dan:



полная версия страницы