Форум » Пассажирский флот » Яхты (продолжение) » Ответить

Яхты (продолжение)

barsik: Как стать капитаном на яхте ? Может кто-нибудь поделится опытом? ==== Архив - начало темы

Ответов - 134, стр: 1 2 3 4 5 6 7 All

LADY-SAILOR: СогласиТся. А что, палубы мыть это специфично?

чупакабра: Ну как бы работа матроса подразумевает не только мытьё палуб.

LADY-SAILOR: Красящих девушек не видела. А вот моющих палубы валом. Как по мне, девушкам на палубе делать нечего. Разве что матросов обливать водой (этим мы занимались в мою юность).

klim_4ygynkin: http://www.cosmo-crew.com

LADY-SAILOR: А я снова на яхте. Шо-то мне как-то... неоч... Думаю не задержусь больше, чем на 6 мес.

Alex55: Требуются 2 стюардессы на моторную яхту 50м. Требования: опыт работы, до 30лет, знания языков. Зарплата средняя по отрасли. Отправлять CV на маил:captainarethusa@hotmail.com

trabahador: а имейл какой замечательный.... наверное на яхту Абрамовича ищут

Alex55: У Абрамовича нет 50 метровой. Вы наверно что то перепутали. Маил был рабочий на m/y Arethusa http://www.youtube.com/watch?v=XXTFd99acFE Оставил себе после смены названия. Что вас развеселило непойму

Gvidon: Alex55............плюс в репу! Отличный видео-ответ! Shhhhh

jek1es: Подскажите где можно пройти курс и как он называется для вождения моторных лодок. В европе его называют Power boat level 2.

voyageram: в морской инспекции в Севастополе на Репина видел объява висела для желающим пройти курсы на получение дипломов по управлению водных мотоциклов и так далее

jek1es: voyageram Это вроде капитана маломерных судов до 30 метров, или что то другое?

borisych: Всем душевного сезона!

Muhin: уж раза три заходил в Camille Rayon. а яхта таки Березовского потерялась, видимо уж поделило всё вороньё.....

kaycmuk: Работа на яхтах глазами ВВС: Если финансовый кризис сделал пробоину в ваших финансах, спасение, возможно, надо искать в океанских водах. Обслуга на богатой яхте - чем не профессия? Овладев хитростями сервиса на высшем уровне, профессиональные стюарды и стюардессы могут рассчитывать на достойный заработок, а заодно повидают полмира. видео

METAL HEART: Russian speaking Stewardess wanted for a 70Mt+ MY, Russian owners, Med cruising, Start date ASAP. Charter / Private. 2400 euros pm. info@wavesrecruiting.com

Discovery: Яхта Березовского, новое название " Леди Ка", месяц назад стояла в Одессе, может и сейчас там же. не пишите молдавицей ! есть кнопка "Kb" (русская клава )

jek1es: репост We are looking for a Chief Mate with shengen visa to work on a 33 meter motor yacht that is currently chartering in the West Mediterranean. The applicant is requires to have experience on similar size Motor Yacht in same position. Seagoing experience not less than 2 years. If you are interested please also let us know your current location. Send your CV only if you correspond to all posted requirements and your are ready to fly immediately. captain@mydaniella.eu

METAL HEART: Needed ASAP for 46Mt MY, based in Turkey: -Chief Stew (4000-4500?pm) -Junior Stew (2000-2300?pm) -Deckhand (2500?pm) Please email your CV at: info@wavesrecruiting.com

vita: Не верю, что в Одессе нет русской клавиатуры ! Не пишите молдавицей ! Адрес указан в самом сообщении METAL HEART !!!!

vita: не могу там зарегестрироваться

вита: METAL HEART это какойто приколтам невозможно зарегестрироваться

лукич: Попробуйте зайти : http://wavesrecruiting.com/ потом переход на : http://wavesrecruiting.com/index.php/component/jajobboard/jauserregister/regjobseekerform и заполняйте форму ! ради интереса попробовал буквально только что

вита: лукич спасибо попробую

vita: METAL HEART METAL HEART у вас очень заманчевые предложения я работала на Lady K ищу работу мой mail.Vitakit@mail.ru

Muhin: Кивалов залетел на Сардинию с семейством, попался в местячковом кабаке... видимо накалядовал бабулес на абитуре 2013 и с чистой совестью заехал понтами потрясти...

kaycmuk: Если кто будет наниматься на яхты, будьте внимательны чтобы не вляпаться: Подробности угона итальянской яхты за 2,5 миллиона, которую конфисковали в Одессе

LADY-SAILOR: Что-то на яхтах глухо, работы нет вообще.

borisych: Даже для таких "монстров"?!

METAL HEART: Rank: Chief Cook ( for Yacht ) V/L: M/Y Golden Horn Contract: 3 Months Place: Mediterranean Sea Salary:120 Euros/Day. Interested Candidates please email there CV's to clianthabentio@yahoo.com with (Subject: Chief Cook).

LADY-SAILOR: borisych пишет: Даже для таких "монстров"?! Представляешь? Мне даже какие-то умники написали: we have been requested to not employ any Ukranians for this season. I can only assume it is due to the current political situation....

Muhin: всем привет! могу подтвердить, что в этот сезон было совсем тяжко втыкнуться, шли отказы на ровном месте, тк с прошлой лодкой попрощался ещё до Нового года.... Сейчас стою в Лоано, Италия

bu4efal: Скажите ,что есть deckhand ,это ровно как матрос?

LADY-SAILOR: Он самый.

bu4efal: LADY-SAILOR пишет: Он самый. Спасибо за ответ! а на каком уровне надо знать английский для deckhand ? И ,что входит в его обязанности на яхте? Задолбал торговый флот ,поперёк уже стоит,хочу на яхты попасть.Мир получше увидеть. А не так как на торгошах, на пол часа в город ,если повезёт!

LADY-SAILOR: bu4efal пишет: Спасибо за ответ! а на каком уровне надо знать английский для deckhand ? И ,что входит в его обязанности на яхте? Задолбал торговый флот ,поперёк уже стоит,хочу на яхты попасть.Мир получше увидеть. А не так как на торгошах, на пол часа в город ,если повезёт! Естественно надо английский! Капитан на нем команды отдает всем! На яхте делает то же, что и везде: драит палубы, варниш, красит, мусор выносит, швартуется, несет вахту на мостике, водит тендер и джеты. Все, что требует exterior job.

LADY-SAILOR: borisych пишет: Даже для таких "монстров"?! Монстр пробился таки

Анастасия_27: Ребята, подскажите какие еще есть конторы кромет траваг и каалбая, яхты..?

Анастасия_27: Ребята, подскажите , плиз, какая компания в Одессе отправляет семейные пары на яхту. Опыт работы у мужа пассажир и груз, у меня мот. яхта и пассажир. Хотим вместе уйти. Заранее thanks .

borisych: Анастасия_27 пишет: Задача сложная... Просто мониторьте ситуацию и порассылайте везде аппликашки. Специальных крюингов для этого нет. П.С. (не путать с Правым Сектором!) Тоже трудился на Алле, старпомил чуток... Зря потерял время. Удачки!

Анастасия_27: borisych Спасибки, так и сделаю....Вы хотели сказать на Велле) Он ж Велла сейчас)))

borisych: Анастасия_27 пишет: borisych Спасибки, так и сделаю....Вы хотели сказать на Велле) Он ж Велла сейчас))) Алла стала Веллой? И кто такой он? Яхта вроде - она... У буржуев даже пароход - она.

Анастасия_27: borisych я просто "а" не допечатала....))) Да, Алла теперь Vela называется ))

LADY-SAILOR: У нас тут каалбаевская яхта Lady K под боком стояла в Протексане. Наши мальчики на ней и вроде девочки. Только платят там смешные зп. Стюардесса вроде 1300 получает. А вобще много видела позиций, где пары требовались. Но девушка должна быть плюс к стю еще и кук или массус. Короче, оунеры хотят всё сразу и платить при этом меньше.

borisych: Здесь еще не понятно, в какой позиции трудиться молодой человек. Тоже немаловажный вопрос. Легче уйти вдвоем на маленькую яхту или катамаран какой нить. Ежели муж - кэптан.

borisych: Забавно. Теперь у нас Леди К под боком стоит. Под правым. С сегодняшнего дня :-)

LADY-SAILOR: А у нас Lady Katerina :)

Muhin: а к нас Luna и Star Clipper

borisych: Стар Клипперу привет! Работкал на нем в 2007-ом... Красивый пароход.

borisych: На Леди неплохие парни работают, кстати. Пивом вот, к примеру, угостили :-)

LADY-SAILOR: Тю, у нас пиво для крю в холодильнике всегда. Пей сколько хочешь, только не буянь.

toledogt: Подскажите, куда обратиться чтобы устроиться медсестрой на яхту - или круизник? опыт имеется. Соответствующее образование тоже. Хочется пойти работать именно по профилю, а не массажистом или catering dep

АСВ: toledogt пишет: Подскажите..... Попробуйте Глобал, который на Щепкина!

borisych: Всем доброго времени суток Есть срочные вакансии на лодку 40м. 1st officer 3500 Deckhand 2200 Chef 4000 Chief stew 4500 2nd stew 2500 Зарплаты в евро. Нужна шенген-виза (лодка в Европе) Посадка в течение недели Резюме присылайте на kite3@mail.ru Удачи!

Gvidon: Дожились....... у Ch. Stew зарплата как две Старпомовские (Утрирую)......вот тут и думай на кого идти учиться! Высшее образование нычне не в моде. :-)

borisych: Дожились....... у Ch. Stew зарплата как две Старпомовские (Утрирую)......вот тут и думай на кого идти учиться! Высшее образование нычне не в моде. :-) Усиленно работаем над исправлением данной ситуации!

borisych: Срочно нужен повар высокого класса на лодку 35 метров. Способный готовить не только для экипажа, но и для Владельца. Начальная зарплата - 3500 евро Резюме присылайте на seafarer@live.ru Удачи!

borisych: Требуется старпом. Яхтенный, штурманский опыт, желателен опыт торгового флота, наличие стремления работать, соответствующей мотивации. Возраст до 40 лет. Диплом минимум OOW. Лодка 40М Резюме присылать на kite3@mail.ru

borisych: Требуется старшая стюардесса. Соответствующий позиции опыт. Лодка 40 м. В подчинении 1 стюардесса. Экипаж - 7 человек. Посадка в октябре. Резюме присылайте на seafarer@live.ru Удачи

borisych: Есть вакансия стармеха на 40м яхту. Двигатели MTU. Посадка в октябре. Зарплата стартовая 5000 евро. Резюме присылать на адрес kite3@mail.ru

Alpha Navigation: Уважаемые коллеги! У нас новые вакансии: ASAP * ETO * Megayacht * 60 meters * wartsila * 3/3 months * 5000 USD every month * Experience in rank mandatory requirements: 1. Understanding of Electrical power generation and motor workingsgood experience 2. Understanding of main switchboard and sub divisions 3. Understanding of PLC driven hydraulic systems 4. Knowledge of VSAT 5. IT networks and bandwidth management 6. A/V skills 7. Automation understanding, ex. Crestron 8. Understanding of bridge equipment Убедительная просьба указывать должность и тип судна в теме Ваших сообщений для увеличения скорости рассмотрения заявки. operations@alncc.com

LADY-SAILOR: Тишина?

borisych: Да, Леди - именно так...

borisych: Есть вакансия второй стю за 2500 евро. Посадка по утверждению. Российское гражданство! Чиф стю со стартом 4000 евро. Здесь приемлемо другое гражданство. дерзайте!

borisych: Пишем по этим поводам на seafarer@live.ru

Макар: Кто в курсе чему соответствуют Y1,Y2, Y3, ... по STCW для механиков и что такое B1,B2? ENG1 ?

666: Макар Когда меня заинтересовало - я ввел эти буквы в Гугл... И прочитал из первоисточника,а не вольный пересказ!

Макар: Ну, тогда сам и отвечу, раз трафик спалил:) Здесь неплохо показано- https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/354966/Annexe_A_for_Engineer_Officers_on_Large_Yachts__more_tha.pdf Насколько я понял ENG1 это медкомиссия. В1,В2, это наверное визы. А дальше Y1-стармех, Y2, Y3- 2-й и Y4-3-й разряд. Как я понимаю дипломы торгового флота там котируются.

666: Макар ДА! Где-то там и я выяснял Но попасть на пассажиры\яхты пока не получилось(может,не сильно хотел?) Раз на письма отвечают,-значит ,дипломы подходят...

Velbot_Marine: We are looking for 3RD STEWARDESS – salary 1500 $ For private yacht 40 m, owners Turkey, Navigation area Mediterranean Embarkation end of May 2015 Requirements: good English, Candidate can be without sea experience

morya44kka: Velbot Marine, а как с вами связаться? ....я как раз ищу работу на яхте

Ivan53: Hi , I hope all is well, I have the latest Yacht Positions for 7th May 2015 Sailing Yacht Engineer 11. 40m Catamaran SY. Y3 Chief Engineer. ? 90000. Start ASAP in NZ 16. 80m SY. Y3 or EOOW 2nd Engineer. $ 90000. 4 weeks leave. Year this will change to a 4 and 2 rotation, but this isn't guaranteed. We need someone ASAP in the West coast US. Y3 or EOOW 2nd Engineer, 7500 a month, 4 weeks paid leave, Large shared cabin, Single is easier, I will check on couples, just because I am not sure if we need a new stew or not. South Pacific trip coming up Lots of water sports opportunities etc 17. 60m SY. 2nd Engineer/ETO (Meol or equiv poss. AEC). $ 60000. 60m sailing yacht looking for a 2nd Eng/ETO (MEOL or equivalent) with a strong background in AV/IT and electrical. 18. 47m SY. Y4 Chief Engineer and/or deck stew couple. $93600 negotiable for the engineer. Minimum of Y4 and I need someone with a strong mechanical AND electrical background. Needs a B1B2 visa, 1000KW MTU, 260 GT. pretty complicated electrical systems on the boat. About to head into 5 month yard period in US for serious upgrades. Salary 7800 US neg DOE, All usual perks but it is full time, not rotation. Start date mid May for a handover of a few weeks. 26. 52m SY, Y4 or Y3 Chief Engineer poss. couple with junior stew. ? 96000 for the engineer. The owner loves diving so any crew with a passion for diving will enjoy it. It’s a private gig, Med for the summer and probably for the winter but then further afield the year after. I'd like to see a Y4 or Y3 but being private just needs good large yacht experience and would be advantageous to have PN experience. Salary up to 8k, can be partnered with a junior stew. 39. 60m SY. AEC or MEOL 2nd Engineer. $ 54000. Full time position. 30 days + up to 8 extra days for public holidays worked leave per year, A flight per year, Start date TBC, but beginning of May would be great, USD$4,500 p/m, 13th wage. Not to be taken for granted; at owner’s discretion, approx. 70:30 Eng: Deck, Two very awesome Chief Engineers from which they can learn lots Yacht 1 Yacht 2 21. 70m MY Rotational Second Engineer Class 2. ? Good neg. Rotation 10 weeks on 10 weeks off, Own cabin, Minimum Class two unlimited COC / CEC preferred (Engine size 3650kw), Competitive salary, B1/B2 visa required, Starting date Mid June in Mediterranean 27. 55mt Explorer MY. Y2 Chief Engineer non rotation. ? 108000. He needs to be a Y2, full time only; no chance of rotation, leave is 10 weeks per year, one return flight per year, 9000 euro p.m., Starting a.s.a.p. in Malta 40. 52m MY. Chief Eng Y2. ? 102000. It is a charter boat operating in the Med this season and then the plan is to head over to Thailand. Not rotational, 38 paid holidays and medical. All the usual MCA stuff. Main engines are MTU 12V396 (1260Kw each) Yacht 3 2. 50m MY. Y3 Chief Engineer Rotation. ? Good neg. Lots of Charter, crossing to Europe and then once settled down move to rotation. 6. 80m MY. 2 x Y3 2nd Engineer Rotation. ? 81000. 3 on 3 off. Start in April and July respectively. 6 year old vessel, private world cruising. 8. 60m Feadship. Y3 2nd Engineer Rotation. $ 91000. 5 months on 1 month off, 7000 USD per month x 13 months. Single cabin for 11 months per year. States summer, Caribbean winter, full medical and dental coverage. We need a minimum of a Y3 or commercial equivalent. Mostly private, 1 charter per year. 10. 50m MY. Y3 Chief Engineer with Chef or Stew. $ 120000 for engineer. Y3 engineer needed for 50m charter yacht. Good salary & benefits. Current location Fort Lauderdale. Med/Florida/Bahamas/Caribbean. 14. 60m MY. Y3 or III/3 2nd Engineer Rotation. ? to 54000 +. 2nd engineer Rotation 2 on/off but do one extra working month per year to work with Second well Chief is away, so 5 month off and 7 on. 13 and 14 month extra pays. Full flights, full medical, private yacht. Salary between 4000-4500Euro a month 15. 46m MY. Y3 Chief Engineer. ? 87000. The yacht is going on a world tour so candidates; easy travel passport), Preferred age group 30/35 years of age, NON Smoker!! Start date: Immediate, Location: Viareggio, Italy, Splash date: 01st June, CAT 3512 / 3000kw, Term: Full Time Salary: ? 6000 to ? 7,250 per month depending experience, Each 6th Month Bonus: ? 6,000 Medical Cover, Annual Flight, Trans Ocean delivery second engineer assistance. Deckhand / Engineer in place. (75/25 Engineering) 22. 60m MY. Y4 2nd Engineer. ? 60000. A female 2nd Engineer due to cabin constraints. Very good deal, ? 5.000 per month, 60 to 90 days annual leave (to be decided). Single season, just Med. Experience on yachts. MLS contract, etc, 23. 66m MY. Y3 Rotation 2nd Engineer. $ 60000. Start ASAP, 3 mth on / 3 mth off rotation. They need a Y3 with Caterpillar course or commercial equivalent, under the age of 35, strong AV/IT skills a must. Salary $5000USD x 12 months. 24. 42m MY. Y3 Sole Engineer. ? 84000. Based south of France. 6 to 7 K, experience and tickets depending, Six weeks holiday a year, Based Cote d'Azur, Private Owned, no charters. 34. 80m MY. Y3 Chief Engineer and 2nd Chef or Chief Stew. ? 96000 and 42000. Private vessel so license is great, would like experience. Each position can be with a couple. Salary increase by 500 a month after trial. 41. 52m MY. 2nd Eng Y3. ? 66000. It is a charter boat operating in the Med this season and then the plan is to head over to Thailand. Not rotational, 38 paid holidays and medical. All the usual MCA stuff. Main engines are MTU 12V396 (1260Kw each) Yacht 4 12. 50m MY. Y4 Second Engineer. ? 66000. Ticket - Y4 Preferably with MTU 4000 ticket (Yacht will put appropriate candidate through this if not), Salary - 5,000-?5,500, plus additional salary bonus. Start in Italy ASAP. 30. 35m MY. Y4 Relief Engineer Qatar. ? 250 a day. 30/5/15 until 1/8/15, Day rate of 250 Euro plus per diem of 10 Euro living allowance, Y4 CoC minimum, MTU 4000 series experience is a bonus, Owners very heavy on AVIT usage – needs a good understanding of iPads, Crestron, VSAT, Kaliedescape systems, She has MTU 12V4000 mains, and Kohler 36. 55m MY. 2nd Engineer – MEOL or Y. to $ 66000. Would prefer someone from commercial background but not essential, Pay- $5000 USD pcm rising to $5500 after 3 months’ probation, plus tips for Commercial charter. Leave- 42 Days per Year, this is a non-rotational position Programme- Plan is to carry out buys private and charter summer season in the Med and then strong possibility of winter season in Caribbean. Electrical and Electronics 1. 72m MY. ETO Rotation. ? 66000. 10 weeks on/off. Start Soonish. 4. 75m MY. ETO Rotation. ? 66000. 10 weeks on 10 weeks off (relative to yacht schedule) Euro: 5,500.00 year round 7. 80m MY. ETO This a full time position onboard at ? 72000 (depending on the experience) he should have an AEC or MEOL, and we are offering Eight (8) weeks leave per year + two flights. Immediate start. 28 . 76m New Build. Electrical/IT Engineer. ? to 66000. 90 Days leave, Start ASAP. 29. 120m+ MY. 2nd ETO/IT/AV Rotation. ? 60k with bonus. 4 on 2 off. Windows Active Directory Admin, Crestron Programming, Motorola Radio experience (MTP, TETRA System) Seatel experience Basic electronics, soldering, RS232 AV understanding, how systems interact, different video formats etc. 37. 80m MY. ETO Rotation. ? 96000. Start soonish. MEOL/AEC 19. 40m MY. AEC Chief Engineer. ? 60000. AEC, Good experience as Chief Engineer on similar size boats, Salary dependant on experience, Start ASAP 25. 50m MY. 2nd Engineer MEOL. $ 60000. Start ASAP. 38. New Build 100m MY. 3rd Engineer. ? 54000. AEC up to EOOW/Y4 but the skills I am looking for are the following: Fitter turner with TIG/Arc welding, Lathe and milling skills Or qualified electrician could be conceded, Hydraulic system experience will be looked at to and is a big draw card, yacht experience this would be a big plus. Full time Job, Share cabin, Salary approx. 4.5Euro per month Industry standard. Deck. 47. New 50m MY. 2nd Officer, private. ? Good Neg. Since private reg. Certification is not so important. More important would be longevity and references. Chef. 9. 50m MY. Chef Rotation. ? Good Neg. very high end Chef offering and excellent package and rotation. Stew. 44. 60m MY. Chief Stewardess. ? Excellent. Start ASAP in Spain. 48. 140m MY. Multiple interior positions. $ Good neg. 1 Head Housekeeper, 1 Senior Stewardess, 1 Stewardess. If you are interested in any of the positions if you can e-mail me with the numbers of the positions you are interested in and if you haven't already done so please send an updated cv in word with a decent photo. If you would like to be removed from this list please e-mail me with "please remove" in the subject. very best wishes. Joe Hodgson.joe@wizzwazz.com

uk.xerson: Ivan53 пишет: 27. 55mt Explorer MY. Y2 Chief Engineer non rotation. ? 108000. He needs to be a Y2, full time only; no chance of rotation, leave is 10 weeks per year, one return flight per year, 9000 euro p.m., Starting a.s.a.p. in Malta 40. 52m MY. Chief Eng Y2. ? 102000. It is a charter boat operating in the Med this season and then the plan is to head over to Thailand. Not rotational, 38 paid holidays and medical. All the usual MCA stuff. Main engines are MTU 12V396 (1260Kw each) Я что-то не могу понять, какой тут график работы? Просвятите пожалуйсто...

Ivan53: Пока не состаришься

44/35: В первом случае 10 через 2 во втором 11 через 1, написано же английским языком.

Log book: График хоть куда, а лучше в задницу такой ротейшен

knotHead: Log book пишет: График хоть куда, а лучше в задницу такой ротейшен Будь ласка -поясните.

44/35: Да чувак просто не хавает что такое работа на яхте. 99% времени стоишь в порту у причала, в таких портах, которые на картинках не все видели. Бухаешь дорогие напитки из хозяйского бара. Можно жену с собой брать, но не нужно, потому что вокруг ходит куча тёлок у которых так и чешется чтобы их отодрали на яхте. Есть и минусы, нельзя бухать и таскать тёлок когда хозяин на борту, но это 10% рабочего времени. И яхту надо вылизывать постоянно, хозяин может без предупреждения появиться.

kasya.79: Всем, доброго дня. Срочно нужна стюардесса и deckhand. Так как яхта 20 м, будут в одной каюте, поэтому лучше пара. Старт середина июня. З.п 1000- первый месяц, 1500- последующие. Район плавания - турция, греция. Нужен как минимум сезон опыта, паспорт моряка и STCW 95. CV и фото на адрес denyskosenkov@gmail.com.

Alpha Navigation: Уважаемые коллеги! У нас новые вакансии: 20 of June * ETO * Megayacht * 60 meters * wartsila * 3/3 months * 5000-5500 USD (is payed on board on a leave) * Experience in rank mandatory requirements: 1. Understanding of Electrical power generation and motor workingsgood experience 2. Understanding of main switchboard and sub divisions 3. Understanding of PLC driven hydraulic systems 4. Knowledge of VSAT 5. IT networks and bandwidth management 6. A/V skills 7. Automation understanding, ex. Crestron 8. Understanding of bridge equipment Убедительная просьба указывать должность и тип судна в теме Ваших сообщений для увеличения скорости рассмотрения заявки. operations@alncc.com

vadimko: http://www.vikingrecruitment.com/jobs/search/yacht/engine/

Ivan53: Hi , i hope all is well. I have just added the latest jobs list. Latest Yacht Positions 22nd June 2015 Yacht 1 18. 72m MY. Y1 Chief Engineer Rotation. ? 90000. 3 on 3 off could be 2 on 2 off. Superb vessel, lots of charter and awesome cruising. Yacht 2 4. 67m MY. III/2 2nd Engineer. ? 69600. Candidates should hold a minimum 2nd Reg III/2 CoC and a current ENG1. We are offering a 12 month performance related contract with a basic salary of ?5,800/pcm the leave entitlement is 112 days, usually taken on a 9 week on 4 week off basis, although this can be dependent on the Owner’s cruising schedule. Benefits include: 3 return flights per year to country of residence. World wide BUPA health cover. Life Insurance Accommodation would be shared with the 1st Engineer on cruise; however we can normally accommodate officers in their own cabins when off cruise. 27. 55mt Explorer MY. Y2 Chief Engineer non rotation. ? 108000. He needs to be an Y2, full time only; no chance of rotation, leave is 10 weeks per year, one return flight per year, 9000 euro p.m., Starting a.s.a.p. in Malta Yacht 3 2. 60m MY. Y3 2nd Engineer Rotation. ? 60000. 16 crew, CAT 3512 mains, 2 x 2000 hp. 3 x 240kw 3406 gens. Charter only, 3/3 rotation ( possibly 2/2 ), Flights paid, Full ins, Salary DOE, but approx 4500 – 5000 Euro x 12, Y 3 minimum with +3 years relevant experience Must be comfortable with AV / IT networks. 3. 60m MY. Y3 or III/3 2nd Engineer. $ 84000. Start ASAP, not rotation. 5. 75m MY. Y3 or recent Y2 Second Engineer Rotation. ? 72000. We are looking for a 2nd Engineer under 35 years of age, Y3 or recently Y2, ?6,000 per month.. 2 on 2 off. 6. 80m MY. 2 x Y3 2nd Engineer Rotation. ? 81000. 3 on 3 off. Start in and July respectively. 6 year old vessel, private world cruising. 9. 50m MY. Y3 Chief Engineer Rotation. ? 84000. Y3 7k a month every month, rotation is normally about 2 months but it's flexible due to boat movements etc. own cabin. Good medical all year. Start July in Tahiti. Have a charter in July then boss at the end of August. Have the shadow boat which has two engineers on if help is needed, lots of toys including a submarine. Young active people only. 10. 50m MY. Y3 Chief Engineer with Chef or Stew. $ 120000 for engineer. Y3 engineer needed for 50m charter yacht. Good salary & benefits. Current location Fort Lauderdale. Med/Florida/Bahamas/Caribbean. 15. 46m MY. Y3 Chief Engineer. ? 87000. The yacht is going on a world tour so candidates; easy travel passport), Preferred age group 30/35 years of age, NON Smoker!! Start date: Immediate, Location: Viareggio, Italy, Splash date: 01st June, CAT 3512 / 3000kw, Term: Full Time Salary: ? 6000 to ? 7,250 per month depending experience, Each 6th Month Bonus: ? 6,000 Medical Cover, Annual Flight, Trans Ocean delivery second engineer assistance. Deckhand / Engineer in place. (75/25 Engineering) 19. 55m MY. Y4 or Y3 Chief Engineer. ? 96000. Full time non rotation, 45 days leave, salary negotiable with poss 13th month, based south of France for winter. Young fun crew, would like very good AV/IT Electrical skills 26. 65m MY New Build. Y3 2nd engineer. ? 78000. Full time non rotation starts ASAP, 1 months leave. Yacht 4 1. 35m Classic Feadship. Y4 Chief Engineer. ? 60000. Y4, who is willing and capable to help on deck, passage watches tender runs when cruising. The post offers ?5,500 summer ?4,500 winter a temp/seasonal would be considered. We are commercial but have a busy season with not much space for other charters. Winter is Antibes. 35m 233grt classic Feadship. 7. 33m MY. Y4 Chief Engineer. ? 72000, Start ASAP in Athens. 8. 160 foot. Y4 Chief Engineer Rotation. $ 90000. 3/3 rotation (possible change in future) $7500 usd per month x 12 (possibly annual bonus), Florida/Caribbean, Flight included, Basic insurance, we plan to charter a fair bit, so someone who is dynamic and doesn’t mind throwing some mooring lines every now and again. 11. 50m MY. Y4 Chief Engineer. ? 78000. Own cabin aft, start in Italy ASAP. 12. 100m + MY. 3rd Engineer OOW Unlimited Rotation. ? 42000. Starting Monthly Salary – 3500 Euro, Leave Ratio – 4 on 2 off rotation, Shared Cabin MEOL/AEC 14. 34m New Build MY. Meol Chief Engineer or Y4 nearly Y4. ? 72000. (Very close to getting Y4) to join a 34m. The yacht will be based in Barcelona and will go commercial before 2016. Cruising Bahamas for the winter and owners are Swiss/French and very nice. Good package on offer, starting soon. Deck. 16. 180 feet new build. Female Bosun. ? 42000. Must have experience, gender due to cabin arrangements. MLC contract, 42 days annual leave, previous yachting experience?, start ASAP. Boat is under construction will be delivered first week of July then Med. 17. 180 feet new build. Female Deckhand. ? 30000. Gender due to cabin arrangements. MLC contract, 42 days annual leave, previous, start ASAP. Boat is under construction will be delivered first week of July then Med. If you are interested in any positions please just e-mail me. Wishing you the very best and I hope you have a wonderful Summer ahead. Joe Hodgson joe@wizzwazz.com

Дмитрий 01: Всем доброго дня, ищу любую доступную вакансию на яхте, имею документы моториста 1 класса, есть опыт работы матросом на яхте Lady K , трудолюбивый, ответственный, выносливый, добропорядочный, пришлю резюме на вашу почту , вот мои контакты Ladmini@mail.ru 0677392960 заранее благодарен

LADY-SAILOR: Как дела яхтсмены?

Маламут: Господа яхтсмены с интересом прочитал всю тему, и у меня возник ряд вопросов , а именно: Сколько помошников кроме капитана обычно на яхтах размером 50-60 метров ? Какой пакет документов имеет комсостав на яхте и ключевой момент , не возникает ли проблем из-за "стажа на яхте'' при получении новых штурманских документов ( я подразумеваю малый тоннаж ) ? Был случай , когда по просьбе главы крю-департмента одной греческой фирмы делали липовый стаж на крупнотонажном судне греку ( как я понял работающему на яхте ) , чтобы он получил диплом капитана Ну и вообще схожа ли специфика работников мостика яхты с тем же торговым флотом , я имею ввиду четкое планирование перехода, корректура, ведение исполнительной прокладки , ГМССБ , проверки сейфти и оборудование, тревоги, ведение документации и т.д. Или все сводится к банальному стоянию у причала и периодическим прогулкам по гавани ? Чем занимаются капитан и его помошник/и во время стоянки у причала ? моют илюминаторы ? пьют чай ? или есть все же свои ньюансы ? Не приходится ли экипажу "пережидать в чулане" моменты приезда хозяина/ туристов на яхту , дабы не попадаться им на глаза и не портить им настроение ? Как с заработком у судоводителей по отношению с коллегами из торгового флота ? Выше ниже ? Какие лично вы видите плюсы и минусы в вашей работе на яхте, по отношению с теми же моряками торгового/ пассажирского/оффшорного флота ? Спасибо

LADY-SAILOR: Маламут пишет: Сколько помошников кроме капитана обычно на яхтах размером 50-60 метров ? Адын! Ну и 2-3 дека. На многих нет старпома. Маламут пишет: я имею ввиду четкое планирование перехода Четко планируют когда есть инфо о круизе. А когда стоим и тут оунеру приспичило смотраться через тридевять земель в ту же минуту, то особо нет времени планировать. Всё на ходу. По докам-сейфети шманают-проверяют нормально. Маламут пишет: Чем занимаются капитан и его помошник/и во время стоянки у причала ? моют илюминаторы ? пьют чай ? И то и другое, наш кэп под настроение или когда экстренный круиз тоже палубу драит. Корона не упадет. В остальное время все нифига не делают, как и капитан. Не знаю че там на т/ф, на яхте есть босс - танцуют все! Нет босса - убрали всё и 1-2-7 дней офф. Мы обычно арендовали машину и неделю нас небыло на борту.

K.O.R.: Шикарно живете, можно позавидовать. А еще если стоите где-то в Монако...

LADY-SAILOR: Тю, Монако.. Мы 6 мес стояли в доке в Ванкувере, а потом шарили по всему материку. Самая классная яхта была. Оунер на Рождество арендовал нам черный лимузин и отправил на весь день в Юриверсал студиос. Даже на обед денег дал. Вот это я понимаю подарок для хрю.

K.O.R.: Вот я и говорю, красиво живете

San4es: подскажите крюинги которые устрайвают на яхты?)

beertanker: В Гласиер-бей, интересно, заходили ?

sub-seaman: Интересно какие зарплаты у офицеров на парусниках StarClippers и какие контракты. Кто-нибудь знает?

Ivan53: Latest Yacht Positions 28th December 2015 Sailing Yacht Engineer 1. 47m Sailing Yacht. Y4 Chief Engineer will consider couples. ? Good Neg. Start ASAP. Winter Caribbean Summer Med. 42. 40m SY Sloop. Chief Engineer MEOL with SY experience. $ 90000. 5 crew, $7000 - $7500/month, 38 days paid vacation with return air ticket, Annual review with 13th month performance bonus, Health Insurance, on or off boat, Disability insurance, uniform, toiletries, Rotation is an option, but is not currently in effect, we're more than happy to explore it. 43. 40m SY. Relief Chief Engineer Y4. ? Good neg. Relief Chief for a month or 6 weeks, could turn into a full time position. 51. 38m SY. Y4 Chief Engineer. ? 84000. Charter sailing yacht, 2.5yrs old and built to A100 LR Standards. The boat is out in the Caribbean for the season before returning to the Med. We are a busy charter yacht with a some use by the owner. Pay is in the region of ?6-7k per month depending on experience. Someone who is keen to be on a sailing yacht and is hands on. A working knowledge of hydraulics would be useful. Yacht 1 22. New Build 150m MY. Class 1 unlimited Build Chief Engineer. ? Good neg. very early stages, the successful candidate will be involved in all aspects of design approval, steel inspections, factory acceptance tests and up keep of the office including filing of all issued drawings and relevant documents 37. 100m + MY. Class 1 unlimited Chief Engineer rotation. ? 132000. 2 on 2 off rotation start ASAP. 38. 100m + MY. III/2 unlimited 2nd Engineer rotation. ? 72000. 2 on 2 off rotation start ASAP. 45. 120m MY. Class 1 or 2 2nd engineer rotation. $ To 90000. Start ASAP. 12 weeks on 6 weeks off. 50. 70m MY. Y1 Chief Engineer rotation. $ To 134000. 2 on 2 off rotation start ASAP. Yacht 2 11. 55m MY. Y2 Chief Engineer full time. ? Good neg. Currently in Croatia, med summer then head to Thailand. Start ASAP. 15. 56m MY. Y2 Chief Engineer. ? 84000. Private / Charter Y2 min chief, mostly English crew, English owner, and heavy charter. Carib & Med season, ISM 755 GT IOM flagged vessel, ?7000 pcm (3 month trial) then 3 on 3 off to start 16. 47m MY. Y2 Chief Engineer Rotation. $ 90000. 8 weeks on 8 weeks off. Paid in full all year round. Salary 7500 USD plus flights, full medical and dental all year on or off. Private and charter, usually do Med and Caribbean, there are 2 Dockwise periods per year when we get shipped across. Sole engineer when on, 9 crew total. Start date February 2016 in Fort Lauderdale 18. 60m MY. Chief Engineer Y2. ? 120000 neg. 9,000-10,000EUROS but Negotiable, Full Time with 1months vacation in contract but negotiable, Private - UK Flag, 11 Crew - 2 Engineers Private Cabin, Currently finishing a yard period, then full World Itinerary - heading to the Arctic, January 2016 - flexible 31. 50m moving to 65m. Y2 Chief Engineer. ? 84000 then re-negotiates. 50m moving to a 65m new build very soon. Start on the 50 on the above salary then re-negotiate to the new build. 36. 70m MY. 2nd Engineer Class 2 unlimited rotation. ? To 66000. 2nd Engineer for heavily chartered very busy 70 meter yacht, rotation 2 months on 2 months off, ?5000-5500 a month (paid 12 months) depending on experience, AV/IT experience would be preferred, must have a class 2 unlimited ticket (class 4 would be considered if candidate has a lot of experience), yacht experience a must. Must be available in 2 weeks. 49. 50m MY. Y2 Chief Engineer full time. ? V good. Based in Palma, start ASAP. Yacht 3 4. 44m Explorer Yacht. Y3 Chief Engineer Rotation 2 on 2 off. ? 60000. 2 year old vessel. 7. 80m MY. Relief 3E and 2E. ? 190 to 220 a day. 24th Jan to 10th April 2016 in Doha, must have yacht experience. 27. 50m MY. Y3 Chief Engineer and 2nd or Chief Stew couple. ? Very good negotiable. Start ASAP, private, Russian owned. Excellent package. 29. 55m MY. Y3 Chief Engineer full time. $ To 114000. Full time job with good itinerary, Med summers, every few years we do New England, Caribbean winters, about 2 months a year in S. Florida, 6 weeks paid off, 1 x return flight home per year, long summer season, easy winter. Good budget, good owners, no charter, well run vessel with minimal dramas and I am looking for a professional competent engineer, the 3rd week of November at latest. 30. 50m MY. Chief Engineer and Chief or 2nd or 3rd Stew. ? Good negotiable. Start Asap, currently in Florida for a month. 49. 50m MY. Chief Engineer based Imperia or SOF. ? 84000. Start in Jan, 13 month bonus, 42 days leave. Yacht 4 3. 45m MY. Y4 Chief Engineer. $ 120000. Start ASAP in the Caribbean, Full time position, we are based in the Caribbean this winter and have a couple of charters booked. Next summer we will be in the Western Mediterranean. Will be shipped across on Dockwise. 25. 50m MY New. Y4 2nd Engineer. ? Good neg. Brand new vessel delivery March 2016. 28. 40m MY. Y4 Chief Engineer. ? 66000. 4000KW MTU 4000 series x 2 and 54KW Kilo pack generators on John Deere engines, The yacht will be based in the south of France this winter and will likely cruise Balearics, Italy, and possibly Croatia and Greece this next summer, and returning to France for winter 2016/17. Due to Flag state requirements we require the engineer to have, Minimum Y4 OOW STCW III/I with MTU 4000 series training (this could be offered by the yacht), ?5500/month, MLC contract, 30 days holiday (weekends not taken from the allowance) Full health insurance 33. 50m MY. AEC Second Engineer. ? 48000. Start ASAP, full time non rotation, circumnavigation, would like a Y4 or near a Y4. 34. 40m Feadship. Y4 Chief Engineer. ? 65000. Full time position, currently Italy, single season yacht. 35. 200 foot MY. 2nd Engineer Y4 or Y3. $ To 78000. Y4, Good all-rounder with skills in HVAC, Mechanical - CAT's & Northern Lights, Electrical, Experience with IDEA planned maintenance system, Hands on to work closely with C/E, Must be able to pick things up quick and hit the ground running, Should have positive attitude with a love of the ocean. Will suit an individual who enjoys surfing, kiting, fishing, spearing, diving, Great young crew with a sense of adventure, Indian Ocean, Asia, Pacific over the next 4 yrs., Leave allowance : 6weeks paid leave p/year, Salary paid : Between $4500 - $6500 p/m depending on experience. 39. 100m + MY. EOOW unlimited 3rd Engineer rotation. ? 48000. 2 on 2 off. Start ASAP. 44. 50m MY. Y4 or above Chief Engineer with Chief or 2nd Stew Couple. ? v good neg. Med based single season private 50m 656GT Feadship, Looking for a younger candidate with good experience at least Y4 soon to be Y3 or higher. Must have longevity in mind and no rotation. We can offer extra holidays during the winter period. We spend majority of our time at anchor in Balearics and France. Refit includes full paint job, new Teak decks, new AC chiller plant & FCUs, new Jets Pump system, ME & Gene major services. Going to be extremely busy and needs to hit the ground running from now until September. Own Cabin and possibility of couple’s position with chief or 2nd Stew. 46. 120m MY. Class 4 3rd engineer rotation. $ To 65000. 12 weeks on 6 week s off. Start ASAP. Electrical and Electronics 5. 70m MY. ETO Rotation. ? 60000. Rotational, 2 on, 2 off, Salary ?5000 x 12, Salary will be reviewed after 3 month probation period has been completed, All flights covered, Full medical, Courses paid for on a pro-rata basis, Shared cabin 9. 160m MY. 1st AV/IT Rotational. ? Very good. Looking for a high calibre 1st AVIT ASAP for our Salary: Negotiable Rotation: 2:2 Shared cabin Yard period until delivery. The salary will be attractive to reflect the responsibility and the fact that there is a shared cabin (to comply with PYC). 17. 72m MY. Eto 10 weeks on 10 weeks off. ? 72000. Good salary, depending on experience. To start early January, Looking for someone good with AV and It, young and ambitious. Good with drone flying, making videos and editing. 20. 90m MY. ETO Rotation. £ 52000. 2 on 2 off rotation, annual pay increase, medical, shared cabin start ASAP. 21. 90m MY new build. ETO Rotation. ? 78000. Start ASAP. 10 weeks on/off, flights, Strong AV/IT. 40. 100m + MY. ETO (Electrical) EOOW unlimited Rotation. ? 72000. 2 on 2 off start ASAP 41. 100m + MY. ETO AV/IT. ? 72000. 2 on 2 off start ASAP. 47. 100m + MY. Y4 2nd Engineer/ETO. We are looking for a well rounded engineer, with specific experience in the areas of electrical/electronic trouble shooting and repair. As you may remember, we he operate Limitless with 5 engineers, with various degrees of experience. The one area of expertise that we seem to be the lightest on is in electrical and electronic trouble shooting and repair (PLC’s, AV, IT). We don’t necessary want a full time, exclusive ETO, but we do want a well rounded engineer who can be tasked with those types of jobs when needed. The salary range for this position is always negotiable, but would range in the area of 6,000 to 8,000 US dollars per month. This would be a full time position, with 6 weeks of leave, own cabin, medical insurances, etc... MEOL/AEC 8. 37m MY. MEOL or above Chief Engineer. ? 66000. Full time 42 days leave per year, currently in San Remo. Deck. 6. 50m MY. Chief Officer/Relief Captain. ? 96000. Must have minimum MCA Master 3000gt (Y). The role is primarily as Chief Officer and to stand in for the Captain in his absence. The pay will be starting at ?8000 per month, with an annual wage review. Good ISM experience a bonus. There will be a lot of drive time and the Chief Mate must be capable of moving the vessel without the Master in attendance. There will be full training provided and this is a great opportunity for the right candidate. There is a possibility of rotational Master in the future for the right person. Although there will be good drive time the sea time may not be that much, hence the reason for already holding the Master 3000gt ticket. Stew. 10. 50m MY. Second Stewardess. ? Good neg. Someone to work alongside the Chief Stewardess and to be a good all round team player, someone willing to help out others. We encourage all crew to help in other departments. The deck Dept will also help out the interior at any time. There are currently only 2 stewardesses, a Chief and a Second. In the future we may also employ a 3rd Stew. Although there are only 2 stew positions at the moment, they seem to cope very well as the family are not too demanding. The service on board is very relaxed, friendly and family orientated. 12. 48m MY. Chief Stewardess. $ 72000. Start on 10th Jan in FLL, 13th month pay, Full medical and dental, Flights, We do dockwise so there are additional 4 weeks of “down time annually, 3 interior total, Prefer the quieter type based on owners. 14. V large Yacht. Chief Stewardess 3 on 1 off. $ 96000. Proven track record on similar yachts / cruise ships, A Passport valid for at least 12 months and have 6 blank pages, Visa valid for travelling to Europe to join the vessel, Must be able to travel to the US and be able to obtain a B1/B2 visa. 26. 50m MY New. Chief Stewardess. ? Good neg. Brand new vessel delivery March 2016, looking for our best ever Chief Stewardess. If you are interested in any jobs please email me with the job numbers and make sure i have your cv in word with a photo, times roman 12 no boxes. If you would like to keep abrest of my latest job i do update my site j4crew.com or my app Joe Hodgson joe@wizzwazz.com

balu_0072: Доброго времени суток всем опытным и начинающим яхтсменам! Буду вам очень благодарен,если ответите на пару вопросов. Так как рыбопромысловая отрасль (которой отдал треть жизни) в Украине медленно но уверенно катится в глубокую пропасть,а торговый флот как-то никогда не привлекал,решил помониторить отрасль которая ближе к сердцу. Весь комплект документов и сертификатов действителен.Английский в процессе улучшения. Насколько реально устроится на яхту с пакетом международных рыбных документов (штурманские РЛС,ГМССБ,НБЖС...)?На штурманские должности не претендую.Опыта и плав. и рем.выше крыши но все на рыбаках.Есть желание попробовать себя в качестве deckhand на яхтах.Достаточно ли моих документов для такой работы? Если да то как подискать экипаж с преобладающим русским языком.

balu_0072: Ну неужели нет людей разбирающихся в конвенциях STCW? Сертификаты выданные по STCW-95/F признают на яхтах?

Log book: balu_0072 Если английский в процессе улучшения тогда сюда http://www.imo.org/en/OurWork/HumanElement/Pages/STCW-F-Convention.aspx Основная мысль : The 1995 STCW-F Convention sets the certification and minimum training requirements for crews of seagoing fishing vessels of 24 metres in length and above А так как яхты все же не фишинг суда и далее сами догадайтесь

balu_0072: Есть люди (специалисты),которые по докам выданным согласно STCW-95/F работают в торговом флоте.В частности на река-море.Может все-таки вопрос в менеджменте компании берущей на работу?Опять же,я претендую на должность которая ниже указанной в рабочем дипломе и подтерждении.

Gevaly: Log book пишет: А так как яхты все же не фишинг суда и далее сами догадайтесь А вообще не плохая идея. А вдруг да получится-пусть пробует.А то вдруг Беня приехав на свою яхту захочет кошерную щучку поблеснить.Или Абрамович там откушать семги сверху хлеба.Или там Чубайс тараньки к пиву утром пожелает.А тут специалист готовый на яхте.

balu_0072: По быстрому шьем трал,варим траловые доски,делаем контрольное траление яхтой в акватории марины.И опачки:-) рыбное меню готово.

Burkina: Description: Chief Stewardess 50m MY Private Location: Fort Lauderdale Contract: Seasonal Salary: 6000 - 6500 Euro Start date: 15th March 2016 Qualification: B1/B2, STCW, ENG1. Hemisphere are recruiting a Chief Stewardess on a 50m MY Private to join on the 15th of March 2016 To discuss the position and to apply please email: chris@hemispherecrewsolutions.com You will be joining a great team and receiving a full handover from the current Chief Stewardess, you will be leading the interior team which is four including yourself. You will be joining a yacht with a very experienced Captain and crew and an owner who is looking to travel. You must be a non smoker with no visible tattoos.

LADY-SAILOR: Скоро апрель, начинается набор на яхты Всем удачи в работе!

Fantom: uk.xerson пишет: Смотрите какая в ЭнжРуме красота... Там поелы языком протирать будете в одиночестве,и главное чтобы гл.яхтсмен в такой позе не застал...

uk.xerson: Вообщето на таких яхтах Чиф, Второй, Третий, АБ/Мотормен и ИТЭО...

Log book: Вакансии больше видел -- сингл инжинеро

uk.xerson: На данный момент я стою в шипярде, где подобные яхты делают, в том числе яхту Абромовича тут строили, так вот везде в машине состав как на контейнере/балкере/тощо... Рассказывал недавно повар с яхты KOGO (Kogo yacht ), хозяин постоянно заказывает стейкМясо с Японии по 450 usd/kg, заказ минимум 100 кг... Недавно он купил 1000 бутылок шампанского и устроил на этой яхте душ-вечеринку...Во живут люди...

StanislavSailor: uk.xerson ну и на нормальную зарплату своим экипажам им тоже хватает. :)

Ремал: Не все так радужно на яхтах.Я работал на моторной яхте,там своего гембеля хватает в излишке.Не стоит обольщаться.Там только переодеваться запаришься(в машине в одном ,на палубе в другом,в помещении в третьем)не говоря уже о других "прелестях"

LEБEDb: а я скажу как человек который пробовал на них устроится. Пойди попробуйте на них устроится. В обслугутеще может быть. Офицерами только через друзей которые уже там работают. У меня таких не оказалось.

месссершмит: uk.xerson пишет: Рассказывал недавно повар с яхты KOGO (Kogo yacht ), хозяин постоянно заказывает стейкМясо с Японии по 450 usd/kg, заказ минимум 100 кг... Недавно он купил 1000 бутылок шампанского и устроил на этой яхте душ-вечеринку...Во живут люди... пардоньте, а можно еще казочку -уж больно цiкаво яке воно ,тэ богатство на яхтах

Fantom: месссершмит пишет: пардоньте, а можно еще казочку -уж больно цiкаво яке воно ,тэ богатство на яхтах Да все просто весь стафф на хозяйской яхте является прислугой от капитана и до последней строчки в крю листе. На пассажирских яхтах как на пассажирском флоте.

K.O.R.: Fantom пишет: На пассажирских яхтах как на пассажирском флоте. Позвольте спросить: и как там? А то не очень понятно.Fantom пишет: Да все просто весь стафф на хозяйской яхте является прислугой от капитана и до последней строчки в крю листе. Если придерживаться такой трактовке, так тоже самое и у нас на торговом флоте. Тебе сказали, а ты выполнил. Если не понял, тебе объяснят и все равно ты выполнил. Причём также, от капитана и до последней строчки в крю листе. Почему-то вспомнил: белый пароход, чёрная жизнь. Опять таки, каждому своё

Log book: На торговом вряд ли придет пьяный топ менеджер компании с бабами на судно и скажет поехали или тащите шампанского мы щас будем тут квасить. На яхте хозяин или его сынок спокойно может такое и не пошлешь . Там размыты границы обязанностей си крю.

uk.xerson: месссершмит , Это японское мясо, шампанское и прочие блага не для экипажа, а для хозяина и его дружков. Ну я так думаю что экипажу тоже перепадает что-то, "афтерпарти" так сказать... Ну и по нашей теме - еще один мой друг уходит с оффшора на Ро-Ро...вот такие пирожки...

Log book: Скорее афтерпати это уборка и мелкий ремонт интерьера

Fantom: K.O.R. думаю Log book в своем посту почти все объяснил.Тут два ключевых слова хояйская и пассажирская(подразумевая принадлежащая круизной компании.В слово хояйская оставил ошибку т.к. мозила выдает в правке 2 варианта хозяйская и холуйская Ни в коем случае не хочу обидеть всех кто работает на яхтах,да и яхты разные и хозяева.И на торговом полно холуев капитанодедовских. K.O.R. пишет: Если придерживаться такой трактовке, так тоже самое и у нас на торговом флоте. Тебе сказали, а ты выполнил. Если не понял, тебе объяснят и все равно ты выполнил. Причём также, от капитана и до последней строчки в крю листе. А это я предвидел что все сойдет под одну гребенку. uk.xerson пишет: Ну я так думаю что экипажу тоже перепадает что-то, "афтерпарти" так сказать... Почему то вспомнился старый фильм про 3-х мушкетеров,когда Табаков играл короля.Там он обедал а все вокруг стояли и когда он ушел началось "афтерпарти" так сказать...

LADY-SAILOR: Вы думаете крю не пьет Кристал и Дом Периньон? Ошибаетесь. Мы прошлым летом и икру черную ели, а потом повар выбросил ведерко оной, размером с большое майонезное. Сказал, что испортилось. Всё, что ест владелец, всё едят и крю, особенно стюардессы. А инженеры что едят - это зависит от их отношения к стюардессам)) Говядина по 45000 за 100 кг - это мелочь вообще. Что такое 45 тыщ для них?

Siva: LADY-SAILOR пишет: А инженеры что едят - это зависит от их отношения к стюардессам)) И какое отношение должно быть? Я так понимаю, что некоторые вообще и голодать могут?))) LADY-SAILOR пишет: Мы прошлым летом и икру черную ели А в этом году еще нет? Вам срочно нужно пожаловаться порт стэйт контролю, это ж прямые ущемления прав рабочих и крестьян))))))

Gevaly: LADY-SAILOR пишет: Мы прошлым летом и икру черную ели, А какую именно? Гилян,Паюс,бронза или неужели Бордо или Mallosol? LADY-SAILOR пишет: а потом повар выбросил ведерко оной, размером с большое майонезное. Сказал, что испортилось Никогда не видел чтобы икра экстра класса шла в такой упаковке.Это вам фейковую исскуственную давали. А если настоящую-ваш повар полный дебил С каждой партией икры при покупке идет специальное письмо,где кроме всего прочего пояснено как ее хранить чтобы не испортилась. Минимальная цена иранской по 900 за кило. Кто экспортирует икру-по пальцам можно посчитать и куда отправляют. Надо Ватлеру вашей яхты написать как вы относитесь к продуктам такми....Чтобы меры принял. Вам какой билет домой у иллюминатора или у прохода?

месссершмит: Gevaly пишет: Надо Ватлеру вашей яхты написать как вы относитесь к продуктам такми....Чтобы меры принял. такое чувство ,что вашу икру (иранскую) за борт плюхнули

LADY-SAILOR: Эту икру оунеру знакомый презентовал, не знаю, может у него свой заводик, поэтому просто набрал и прислал. Но икра была бомба! Икра русская, если что. А в этом году я не ела, так как не работала. В декрете.

Gevaly: LADY-SAILOR пишет: А в этом году я не ела, так как не работала. В декрете. Я так понимаю очень даже позитивное место эти яхты.Что-то не слышал чтобы с танкеров кто то в декрет уходил. Поздравляю с пополнением

ronaldo92: Коллеги, подскажите какие крюинги занимаются яхтами в Одессе?

Шабашник: Есть кто в курсе по поводу условий и работы на яхтах-челноках, что перевозят рабочих из Турции в Грецию-Италию?

balu_0072: Криминал 100%.Рабочие=эмигранты=нелегалы.Не знаю ни одного человека кто там заработал что-либо кроме срока.А сроки там за это не малые,особенно у комсостава.Лично знаком с теми кто там сидел за это,есть знакомые и сейчас сидят. За полгода было несколько таких продложений работы.Были посланы в лес. P.S. Табак то же самое.

NeBr0: Шабашник пишет: Есть кто в курсе по поводу условий и работы на яхтах-челноках, что перевозят рабочих из Турции в Грецию-Италию? Расскажу свою историю: Предлагали мне поехать на яхту пару недель назад. Написал мне один тип, знакомый, мол, есть работа на пару месяцев на 10-ти метровую парусно-моторную яхту(Вместимость 25 чел.)Он сейчас на ней. Возить нелегалов из Турции на Сицилию. В месяц 10 000$(Капитаном) Документы катят любые)главное морские. Экипаж 3 человека. Перед этим конструктора натаскивают, как нужно петлять от полиции, что им чесать, ну всю картину в целом. Но самое интересное, что яхту хотят оформить на меня)))Звонил, одному, который был там. Тот сделал 3 ходки и уехал домой... Вообщем, послушал я эту тему и забыл, деньги хорошие, но, Я лучше, как-то по-тихонечку, по-маленечку, по копеечке, по зёрнышку, по семечку) 25 лет в тюрьме того не стоят.

NeBr0:

Gvidon: Urgently Bosun for 45+ M/Y Preferable with Schengen Visa on-hands to board the M/Y immediately at PDM (Desirable but not essential). Period of employment – till end of the season with possibility of extension, subject to performance. Salary: 2500 USD/month + Bonuses Mandatory requirements: Previous experience on board of M/Y`s; Water toys & carpentry skills. For CV`s: pleasure(at)firstmaritime.net

LADY-SAILOR: Нужна стюардесса на турецкую моторную яхту. Срочно! У кого знакомые есть, пишите в Лс. До конца сезона, примерно на 1,5-2 месяца.

navigare200999: Возить рабочих на яхте из Турции в Грецию - звучит красиво ))

LADY-SAILOR: navigare200999 о чем вы? Каких рабочих? Яхта называется ileria (гугл в помощь, прежде, чем ересь писать)

navigare200999: Шабашник пишет: почему ересь?

666: navigare200999 Потому ,что - оффтоп! Еще и цитаты пустые вставляете!

navigare200999: idite v jopy c vashim debilnim forymom

NeBr0: В дополнение к моем посту от 29.03.17 03:08 Вообщем тот, кто меня зазывал на яхты эмигрантов возить, уже сидит в тюряжке.....Так что делайте выводы...



полная версия страницы